استفاده از زیره در ترکیه بوی بد پاها را ار بین می برد

زیره در ترکیه حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی است که با فواید بالقوه سلامتی مرتبط هستند از جمله ترپن ها، فنل ها، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها.

تعدادی از اینها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، که مواد شیمیایی هستند که آسیب رادیکال های آزاد به بدن شما را کاهش می دهند.

رادیکال های آزاد اساساً الکترون های تنها هستند. الکترون ها جفت بودن را دوست دارند و وقتی از هم جدا می شوند ناپایدار می شوند.

این الکترون‌های تنها یا «آزاد» دیگر شرکای الکترونی را از سایر مواد شیمیایی بدن شما می‌دزدند. این فرآیند “اکسیداسیون” نامیده می شود.

اکسیداسیون اسیدهای چرب در شریان های شما منجر به گرفتگی عروق و بیماری قلبی می شود. اکسیداسیون همچنین منجر به التهاب در دیابت می شود و اکسیداسیون DNA می تواند به سرطان کمک کند.

آنتی اکسیدان هایی مانند آنهایی که در زیره وجود دارد، الکترون را به یک الکترون رادیکال آزاد تنها می دهد و آن را پایدارتر می کند.

آنتی اکسیدان های زیره احتمالاً برخی از مزایای سلامتی آن را توضیح می دهند.

زیره
Cumin.Caraway seeds on wooden table. Cumin in vintage bronze bowl and spoon.Cumin.Caraway seeds on wooden table. Cumin in vintage bronze bowl and spoon.

رادیکال های آزاد الکترون های تنها هستند که باعث التهاب و آسیب به DNA می شوند. زیره حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را تثبیت می کند.

برخی از اجزای زیره به درمان دیابت کمک می کند. یک مطالعه بالینی نشان داد که یک مکمل زیره غلیظ در مقایسه با دارونما، شاخص های اولیه دیابت را در افراد دارای اضافه وزن بهبود می بخشد.

زیره همچنین حاوی اجزایی است که با برخی از اثرات طولانی مدت دیابت مقابله می کند. یکی از راه‌هایی که دیابت به سلول‌های بدن آسیب می‌رساند محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) است.

آنها به طور خود به خود در جریان خون تولید می شوند، زمانی که سطح قند خون در مدت زمان طولانی بالا می رود همانطور که در دیابت وجود دارد.

AGE ها زمانی ایجاد می شوند که قندها به پروتئین ها متصل می شوند و عملکرد طبیعی آنها را مختل می کنند. AGE ها احتمالاً مسئول آسیب به چشم ها، کلیه ها، اعصاب و عروق خونی کوچک در دیابت هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.