با خوردن بادام زمینی جیف گذشت زمان را احساس نمی کنید

بادام زمینی جیف یک محصول مهم است که در سراسر جهان رشد می کند. از نظر تجاری عمدتاً برای تولید روغن استفاده می شود.

اما به غیر از روغن محصولات جانبی بادام زمینی حاوی بسیاری از ترکیبات کاربردی دیگر مانند پروتئین ها، فیبرها، پلی فنل ها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به عنوان یک ماده کاربردی به بسیاری از غذاهای فرآوری شده اضافه شود.

اخیراً همچنین مشخص شده است که بادام زمینی منبع عالی ترکیباتی مانند رسوراترول، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و فیتوسترول ها است که مانع از جذب کلسترول از رژیم غذایی می شود.

همچنین منبع خوبی از کوآنزیم Q10 است و حاوی تمام 20 اسید آمینه با بالاترین مقدار آرژنین است. این ترکیبات زیست فعال به دلیل داشتن خواص پیشگیری کننده از بیماری شناخته شده اند و تصور می شود که باعث افزایش طول عمر می شوند.

روش های فرآوری مانند برشته کردن و جوشاندن، افزایش غلظت این ترکیبات زیست فعال را نشان داده است.

بادام

بادام زمینی که در برخی از نقاط جهان شناخته می شود دانه های خوراکی حبوبات هستند. هند با تولید کل حدود 7.131 میلیون تن در سال دومین تولید کننده بزرگ بادام زمینی در جهان است. بادام زمینی از نظر فنی به عنوان نخود در نظر گرفته می شود و از خانواده لوبیا و حبوبات است.

اگر چه حبوبات به دلیل داشتن روغن زیاد عموماً در بین دانه های روغنی قرار می گیرد. بادام زمینی سرشار از پروتئین، روغن و فیبر است.

جدا از روغن بادام زمینی به طور گسترده ای برای تولید کره بادام زمینی، شیرینی ها، بادام زمینی بوداده، محصولات میان وعده اکستندر در فرمول محصولات گوشتی، سوپ ها و دسرها استفاده می شود.

هزاران رقم بادام زمینی در سراسر جهان وجود دارد. گروه‌های ارقام خاص به دلیل تفاوت در طعم، محتوای روغن، اندازه، شکل و مقاومت به بیماری برای مصارف خاص ترجیح داده می‌شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.