با زعفران سحرخیز کرمان جوجه های یک روزه را رنگ کنید

زعفران یک ادویه بسیار ارزشمند و بسیار معطر است. کروکوس دانه ارغوانی که ادویه از کلاله ها به دست می آید را نمی توان در گلخانه کنار خانه پرورش داد. او هم به شرایط خاص پرورش و هم به مراقبت باورنکردنی در طول برداشت نیاز دارد.

زعفران سحرخیز کرمان یک ادویه بسیار ارزشمند و بسیار معطر است. کروکوس دانه ارغوانی که ادویه از کلاله ها به دست می آید را نمی توان در گلخانه کنار خانه پرورش داد.

او هم به شرایط خاص پرورش و هم به مراقبت باورنکردنی در طول برداشت نیاز دارد. کلاله ها به صورت دستی و منحصراً قبل از طلوع فجر در اولین روز گلدهی از جوانه شکوفا حذف می شوند.

با این حال، انحصار ادویه نه تنها در تلاش های انجام شده برای به دست آوردن مواد خام، بلکه در این واقعیت است که هر جوانه تنها حاوی سه کلاله است، بنابراین محصول سالانه کاشت کروکوس از 300000 تن تجاوز نمی کند.

زعفران از زمان های قدیم برای درمان بی خوابی و ناراحتی های عصبی، جلوگیری از خونریزی و پاکسازی خون از سموم، کاهش شدت درد معده و تقویت عملکردهای محافظتی بدن استفاده می شده است.

این ادویه به طور گسترده به عنوان یک ضد افسردگی موثر شناخته شده است. برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. همچنین، این ادویه به دلیل خواص ضد التهابی، توانایی جلوگیری از بیماری های عفونی و شل کردن عضلات معروف است.

زعفران

میزان مصرف روزانه زعفران یک قاشق چایخوری است. به هیچ وجه نمی توانید بیشتر بخورید، زیرا ادویه حاوی مقدار زیادی منگنز است که بیش از حد آن در مشکلات متعدد سلامتی ظاهر می شود:

توهمات
کاهش عملکرد نعوظ در مردان
تحریک پذیری، تحریک بیش از حد دائمی
اختلال در چرخه قاعدگی در زنان
اختلال در کار غدد درون ریز
لرزش

ادویه تند مخصوصا برای خانم هایی که مشکلات هورمونی و دستگاه تناسلی دارند بسیار مهم است. استفاده منظم از مخلوط شیر گرم، عسل و زعفران سیکل قاعدگی را تنظیم می کند عملکرد جنسی زنان را عادی می کند، تظاهرات سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد، دوره دشوار یائسگی را هموار می کند، باعث آرامش و کاهش سطح کورتیزول می شود و از خانم ها در برابر استرس محافظت می کند.

علاوه بر این زعفران به بدن در تولید استروژن، یکی از هورمون‌های اصلی زنانه کمک می‌کند. رایحه ادویه سطح اضطراب را کاهش می دهد، به طور موثری آرام می کند و با تظاهرات افسردگی مبارزه می کند. فواید زعفران برای بدن در بهبود وضعیت افراد مبتلا به آلزایمر نیز بیان شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.