تاریخچه افزایش نرخ رسوب جیوه در ایالات متحده و کانادا

توسط ایالات متحده و کانادا به طور خاص، با شروع انقلاب صنعتی در اواسط قرن 19، نرخ رسوب جیوه به سرعت افزایش یافت و انباشتگی جیوه در اواسط و اواخر قرن 20 به اوج خود رسید و سپس روند نزولی را نشان داد.

با تاکید متن تشکر روزافزون بر آلودگی محیطی ناشی از تعداد زیادی از انتشار جیوه در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، اقداماتی در مناطق مختلف برای کاهش انتشار جیوه انجام شد (Roos-Barraclough and Shotyk, 2003; Bindler et al., 2004; Ettler).

همکاران، 2008؛ ساندرلند و همکاران، 2008؛ فارمر و همکاران، 2009؛ درونیک و همکاران، 2012؛ آلن و همکاران، 2013؛ کورلا و همکاران، 2017).

نرخ رسوب جیوه جوی در مناطق آسیایی که توسط شانگهای، جزایر شیشا، دریاچه Huguangyan Maar و دریای چین شرقی نشان داده شده اند، پس از صنعتی شدن به آرامی افزایش یافت. این نرخ در طول دهه 1960 تا 1970 به سرعت شروع به افزایش کرد و رسوب جیوه همچنان در حال افزایش بود.

از مقایسه فوق، می توان استنباط کرد که از دهه 1970، مرکز تولید جهانی جیوه به تدریج از اروپا و آمریکای شمالی به آسیا منتقل شده است (Xu et al., 2010; Zeng et al., 2017).

در مطالعاتی که در سرتاسر جهان انجام شده است، تأثیر تغییرات آب و هوایی بر رسوب جیوه با نتایج مختلفی مورد توجه محققان قرار گرفته است.

اکثر محققان معتقدند که آب و هوای سرد و خشک برای تجمع جیوه مساعد است، در حالی که آب و هوای گرم و مرطوب تجمع جیوه را محدود می کند.

لیمو یک هیبرید کشت شده است که طبع لیمو شیرین از گونه های وحشی مانند مرکبات و نارنگی به دست می آید. زمان و مکان این اولین بار مشخص نیست.

برخی از محققان معتقدند که در دوره‌های آب و هوای مرطوب تجمع جیوه بیشتر و در دوره‌های آب و هوای خشک تجمع جیوه کمتری وجود دارد (Guédron et al., 2018).

در کردستان لباس کردی دخترانه میتواند لیمویی باشد. در رابطه با این موضوع، در بخش زیر، دو جنبه اقلیم یعنی تغییر دما و تغییر رطوبت مورد تجزیه و تحلیل و جمع بندی قرار می گیرد.

  • منابع:
    1. Mercury Deposition, Climate Change and Anthropogenic Activities: A Review
  • تبلیغات: 
    1. هزینه استخراج یک اونس طلا
    2. به روزترین حوله ها در بازار
    3. تشخیص الگوی کمک های رنگی
    4. سنگ فیروزه در نمایشگاه جواهرات توسان