تخمه آفتابگردان برای سلامتی

خوردن تخمه آفتابگردان می تواند بیشتر از جوانه های چشایی شما مفید باشد. در اینجا چند راه وجود دارد که افزودن تخمه آفتابگردان به رژیم غذایی ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد البته تخمه آفتابگردان سرشار از مواد مغذی است که قلب شما دوست دارد. این شامل فیبر، ویتامین ها، چربی های سالم و مواد معدنی است. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از دانه‌ها می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند و ممکن است از بیماری‌های قلبی محافظت کند.

بعلاوه، مصرف میان وعده تخمه آفتابگردان ممکن است به کنترل سطح کلسترول و فشار خون کمک کند. یک مطالعه در سال 2012 روی 22 زن مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که خوردن 30 گرم هسته تخمه آفتابگردان در روز به مدت 3 هفته به کاهش قابل توجهی کلسترول بد  و سطح فشار خون کمک کرد.

دانه های بهترین تخمه جهان سرشار از ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها هستند که به سلامت بدن شما کمک می کنند.

این دانه های ریز حاوی انواع ترکیبات آنتی اکسیدانی از جمله اسید کلروژنیک، ویتامین E و غیره هستند. آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب هایی که ممکن است منجر به بیماری شود کمک می کنند.

رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مرتبط است. به عنوان مثال، بررسی 69 مطالعه در سال 2018 نشان داد که داشتن سطوح خونی بالاتر و مصرف رژیم غذایی ویتامین E با خطر کمتر سرطان، سکته مغزی و مرگ به هر علت مرتبط است. این بدان معناست که حتی ممکن است به شما کمک کند زندگی طولانی تری داشته باشید.

ممکن است به ارتقاء سطح قند خون سالم کمک کند
خوردن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی یکی از بهترین راه ها برای حفظ قند خون در سطح سالم است.

برخی از مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر و منیزیم برای تنظیم قند خون بسیار مهم هستند. تخمه آفتابگردان منبع عالی از این مواد مغذی است و انتخابی سالم برای پرندگان است که برای خرید تخمه آفتابگردان برای مرغ عشق نیازی نیست تلاشی صورت گیرد.

سعی کنید دانه های آفتابگردان را روی یک سالاد سبز بپاشید یا کره تخمه آفتابگردان را با تکه های سیب به عنوان میان وعده ای مناسب برای قند خون بپاشید.

دانه های آفتابگردان سرشار از مواد معدنی مهمی مانند منیزیم، روی، مس و سلنیوم هستند. اطمینان از دریافت غذاهای غنی از مواد معدنی در رژیم غذایی خود بسیار مهم است زیرا این مواد مغذی برای بدن شما بسیار مفید است.

وارد کننده تخمه چینی

به عنوان مثال، روی برای یک پاسخ ایمنی سالم مهم است. آنزیم های آنتی اکسیدانی با عملکرد خوب می خواهید سلنیوم ضروری است منیزیم یک ماده معدنی فوق ستاره است که برای پاسخ به استرس سالم، تنظیم قند خون و موارد دیگر ضروری است.

افزودن غذاهای غنی از مواد معدنی مانند تخمه آفتابگردان به رژیم غذایی شما می تواند به شما کمک کند که مقدار توصیه شده از این مواد مغذی را دریافت کنید.

دانه های آفتابگردان به دلیل داشتن طبع تخمه پروتئین، چربی و فیبر فراوان، قابل حمل و فوق العاده پرکننده هستند. این بدان معناست که اگر در حال فرار هستید، آنها یک میان وعده هوشمند هستند.

پروتئین سرشارترین مواد مغذی درشت مغذی است و دانه های آفتابگردان 5.4 گرم در هر اونس را تامین می کند که برای یک منبع پروتئین گیاهی بسیار خوب است. بعلاوه، آنها حاوی فیبر و چربی های سالم هستند و آنها را به یک میان وعده متعادل تبدیل می کند.

سعی کنید یک بسته تخمه آفتابگردان را در کیف یا کوله پشتی خود نگه دارید تا در هنگام گرسنگی گزینه سالمی داشته باشید.