تخم کدو برای سلامتی

تخمه کدو تنبل یک دانه خوراکی است که معمولا برای مصرف بو داده می شود. آنها یک عنصر رایج در غذاهای مکزیکی هستند و اغلب به عنوان یک میان وعده سالم مصرف می شوند. این ویژگی بخشی از مجموعه مقالاتی در مورد فواید غذاهای محبوب برای سلامتی است.

این مقاله به فواید احتمالی تخم کدو تنبل برای سلامتی، محتوای غذایی، نحوه استفاده از دانه کدو تنبل در رژیم غذایی و خطرات احتمالی سلامتی می‌پردازد. تخمه کدو تنبل سرشار از مواد مغذی است و ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.
دانه های کدو تنبل منبع خوبی از روغن های سالم، منیزیم و سایر مواد مغذی هستند که سلامت قلب، استخوان ها و سایر عملکردها را افزایش می دهند. دانه ها، به طور کلی، منبع عالی پتاسیم، منیزیم و کلسیم هستند ودانه های گیاهی همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFA) و آنتی اکسیدان ها هستند.

وارد کننده تخمه چینی

اسیدهای چرب موجود در دانه کدو تنبل حاوی منبع قابل اعتمادی از مواد مغذی مفید مانند استرول ها، اسکوالن و توکوفرول ها هستند. محققان مشخصات اسیدهای چرب دانه ها، غلات و حبوبات را “مطلوب” توصیف کرده اند. دانه کدو تنبل منبع خوبی از منیزیم است که برای تشکیل استخوان مهم است و گزینه خوبی برای صادرات تخمه می باشد.

مصرف بالای منیزیم با تراکم استخوان بیشتر مرتبط است و نشان داده شده است که خطر پوکی استخوان را در زنان پس از یائسگی کاهش می دهد. مواد مغذی موجود در دانه کدو تنبل ممکن است به محافظت در برابر دیابت نوع 2 کمک کند. گونه های فعال اکسیژن (ROS) در ایجاد دیابت نقش دارند و آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش خطر کمک کنند.

در یک آزمایش، موش‌های دیابتی پس از پیروی از رژیم غذایی حاوی مخلوط تخم کتان و کدو تنبل شروع به بازیابی منبع معتبر کردند. دانه ها منبع خوبی از منیزیم هستند. مطالعات نشان داده‌اند که به ازای هر 100 میلی‌گرم (میلی‌گرم) افزایش مصرف منیزیم در روز، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تقریباً 15 درصد کاهش می‌یابد. یک وعده 100 گرمی (گرمی) دانه کدو تنبل می تواند حاوی بیش از 90 میلی گرم منیزیم باشد.

 

سطوح پایین منیزیم می تواند ترشح انسولین را مختل کند و حساسیت به انسولین را کاهش دهد. دانه ها حاوی روغن های مفیدی هستند و طبع تخمه کدو سرد است که به علت خواص زیاد برای قلب، کبد و سیستم قلبی عروقی مفید باشد. تخم کدو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. این ترکیب دارای فوایدی است که هم برای قلب و هم برای کبد مفید است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.