تهیه مغز تخمه بو داده طعم دار کدو

یکی از مغز تخمه های رایج در بازار، مغز تخمه کدو می باشد، مغز تخمه کدو به صورت بو داده و طعم دار تهیه می گردد. این نوع مغز تخمه چه خاصیتی دارد و چگونه به کار برده می شود؟
مغز تخمه ها یکی از مهمترین منابع غذایی برای ما انسان ها به شمار می آیند اهمیت به مصرف مغز تخمه بسیار زیاد می باشد زیرا به جهت خواص و ترکیبات جایگاه بالایی دارد. مغز تخمه ها عموما حاوی مقادیری روغن می باشد که به دلیل غیر اشباع بودن نه تنها چاق کننده و مضر نیستند بلکه، وجود این نوع روغن در بدن ضروری می باشد و عدم وجود اسید های چرب ضروری امگا، باعث صدمات جبران ناپذیری به سیستم مغز خواهد شد.

مغز تخمه کدو

مصرف مغز تخمه کدو

یکی از تخمه هایی که در اطرافمان می بینیم تخمه کدو می باشد، مغز تخمه کدو حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم می باشد، علاوه بر مواد معدنی و ویتامین های دیگر، اصلی ترین تشکیل دهنده تخمه کدو، منیزیم است. منیزیم موجود در مغز تخمه کدو از پیری زود رس جلوگیری می کند، مکمل جذب کلسیم در بدن می باشد، در تقویت سیستم اعصاب بسیار موثر می گردد، به همین دلیل است که مغز تخمه کدو از بیماری های فکری و اعصاب به طرز شگفت انگیزی جلوگیری می نماید.

مغز تخمه بو داده

تهیه مغز تخمه بو داده طعم دار

یکی از اشکال مصرف مغز تخمه کدو، بو دادن و یا طعم دار نمودن آن می باشد. مغز تخمه های کدو به صورت خام و یا بو داده به صورت تنقلاتی به عنوان یک میان وعده مصرف می شوند، علاوه بر این مغز تخمه کدو در تهیه سایر مواد غذایی همچون انواع سوپ، سالاد ها و دیگر غذا ها قابل استفاده می باشد.
منبع: بازار آجیل و خشکبار ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.