خرمای استعمران 1401 موجب سکته مغزی جوان 18 ساله شد

در حقیقت خرمای استعمران 1401 دارای ارزش غذایی بالایی بوده و از قدیم الایام به عنوان غذای اساسی انسان به شمار می رود. میوه خرما از نظر قند بالاترین میوه محسوب می شود و این ترکیبات با توجه به ماهیت میوه اعم از مرطوب بودن آن متفاوت است.

نیمه خشک یا خشک و همچنین با توجه به شرایط محیطی اطراف درختان و ترکیبات میوه ها بر اساس واریته ها متفاوت است و نسبت قند خرما از 70 تا 78 درصد اجزای میوه بیشتر است. قندها با جذب سریع و انتقال مستقیم به خون، هضم و سوختن مشخص می شوند.

10 عدد خرما (حدود 100 گرم) در روز تمام نیازهای روزانه فرد را به منیزیم، منگنز، مس و گوگرد و نیمی از نیاز او به کلسیم و پتاسیم را تامین می کند.

فواید خرما برای سلامتی: تجزیه و تحلیل خرمای خشک طبق منابع پزشکی نشان داد که خرمای خشک حاوی 70.6 درصد کربوهیدرات، 2.5 درصد چربی، 33 درصد آب، 1.32 درصد نمک معدنی، 10 درصد فیبر، مقادیری کورامین و ویتامین های A-B1 است.

B2 – C شامل پروتئین، شکر، روغن، آهک، آهن، فسفر، گوگرد، پتاس، منگنز، کلر، مس، کلسیم و منیزیم است.

خرما

این بدان معناست که خرما ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و مقوی عضلات و اعصاب و ترمیم کننده و تأخیرکننده مظاهر پیری است و اگر شیر به آن اضافه شود یکی از بهترین غذاها به ویژه برای کسانی که دستگاه گوارششان ضعیف است.

ارزش غذایی خرما با برخی از انواع گوشت و سه برابر ارزش غذایی ماهی قابل مقایسه است. برای مبتلایان به کم خونی و بیماری های سینه مفید است و به صورت رب یا خیسانده، جوشانده و نوشیده می شود مخصوصاً برای کودکان، جوانان، ورزشکاران، کارگران، دوران نقاهت، افراد لاغر و زنان باردار مفید است.

خرما باعث افزایش وزن کودکان، حفظ رطوبت و درخشندگی چشم، جلوگیری از اگزوفتالم و حصیری، مبارزه با نابینایی، تقویت اعصاب بینایی و شنوایی، آرامش و تقویت اعصاب، مبارزه با اضطراب عصبی، فعال کننده غده تیروئید، ایجاد آرامش و سکون در روح است.

با خوردن آن در صبح با یک لیوان شیر، رگ های خونی را نرم و روده ها را مرطوب می کند و آنها را از ضعف و التهاب محافظت می کند و سلول های مغز را تقویت می کند و قوای جنسی را تقویت می کند و ماهیچه ها را تقویت می کند و با سرگیجه و تاری دید مقابله می کند. و سستی و تنبلی در بین روزه داران و از پا افتاده ها.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.