خوردن شلیل سایکینگ موجب خفگی در کودکی شد

در حقیقت شلیل سایکینگ یک میوه هسته دار گرد و زرد مایل به قرمز است که به اندازه یک سیب است. آنها پوستی صاف و سفت از بیرون دارند و گوشتی سفید مایل به زرد در داخل دارند که هر دو خوراکی هستند و در مرکز، سنگ یا هسته سختی دارند که غیرقابل خوردن است.

شلیل سایکینگ مربوط به هلو است، اما پوست تیره یکسانی ندارد.

مشخصات تغذیه ای شلیل: شلیل سایکینگ حاوی حدود 85 درصد آب در هر 100 گرم است، بنابراین هیدراتاسیون زیادی را فراهم می کند.

یک وعده 100 گرمی نیز 43 کالری، حدود 10 گرم کربوهیدرات (که همه آن شکر است، زیرا یک میوه است)، 1 گرم پروتئین، چربی ناچیز و حدود 1 گرم فیبر فراهم می کند.

شلیل سایکینگ دارای مشخصات تغذیه ای خوبی است و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی از جمله بتاکاروتن است که رنگ زرد مایل به قرمز را به آنها می دهد.

بدن می تواند بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل کند که برای حمایت از عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و سلامت پوست و چشم ما لازم است.

شلیل

شلیل سایکینگ همچنین حاوی فولات است که برای تشکیل گلبول های قرمز سالم لازم است و همچنین مقدار کمی کلسیم، فسفر و ویتامین K دارد که همگی در سلامت استخوان ها نقش دارند.

شلیل سایکینگ همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و به ویژه پلی فنول خاصی به نام اسید گالیک است که در حال حاضر برای فواید بالقوه آن برای سلامتی در تعدادی از شرایط از جمله دیابت، سرطان های خاص، سلامت مغز و چاقی مورد تحقیق قرار گرفته است.

شلیل سایکینگ یکی از پنج روزی شما محسوب می شود؟ یک وعده 80 گرمی شلیل سایکینگ به عنوان یکی از پنج بار در روز به حساب می آید این تقریباً یک شلیل است.

در اینفوگرافیک ما بیشتر بیاموزید: چه چیزی پنج در روز محسوب می شود؟ و دستور العمل های شلیل سایکینگ فوق العاده ما را بررسی کنید.

آیا ممکن است به شلیل سایکینگ حساسیت داشته باشید؟ بله، برخی از افراد به میوه های هسته دار حساسیت دارند. اگر بعد از خوردن شلیل علائم نگران کننده ای را تجربه کردید با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

گاهی اوقات، یک واکنش آلرژیک می تواند تهدید کننده زندگی باشد و می تواند شامل تورم دهان و گلو، مشکل در تنفس و آبی رنگ لب یا پوست باشد. این به عنوان آنافیلاکسی شناخته می شود و یک اورژانس پزشکی است. اگر این اتفاق افتاد فوراً با 999 تماس بگیرید.

می‌توانید شلیل‌هایی را بخرید که هنوز سفت هستند و آنها را در خانه طی یک یا دو روز رسیده یا شلیل «آماده برای خوردن» بخرید وقتی به آرامی فشرده می‌شوند، باید تحت فشار کمی نرم شوند. رنگ سبز، کبودی یا لکه ای روی پوست نخرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.