سنگ مصنوعی کف موجب شکسته شدن پای یک پیرزن آلمانی شد

امروزه سنگ مصنوعی کف با حرارت دادن پودر ریز فشرده در دماهای بالا تولید می شوند گاهی اوقات چسب های آلی به آن اضافه می کنند که در هنگام پخت می سوزند.

هنگامی که حداکثر استحکام مورد نیاز است، فشار و پرس در هنگام گرم کردن اعمال می شود علاوه بر این، قطعه کار را می توان به صورت مکانیکی پردازش کرد تا شکل مورد نظر را به دست آورد.

سنگ مصنوعی کف بر روی فلز یا مواد دیگر نیز با استفاده از پودر با اسپری پلاسما به دست می آیند.

یکی از حوزه های اولویت دار برای استفاده از سنگ مصنوعی کف مهندسی مکانیک است استفاده از سنگ مصنوعی کف با ویژگی های آن مانند استحکام در دمای بالا و مقاومت در برابر سایش تعیین می شود.

سنگ مصنوعی کف مبتنی بر نیترید سیلیکون، کاربید سیلیکون و دی اکسید زیرکونیوم در موتورهای دیزلی و توربین گازی استفاده می شوند.

کاربید سیلیکون و سنگ مصنوعی کف آلومینا در ساخت سیل پمپ و قطعات شیر ​​استفاده می شود.

در بسیاری از مناطق از ابزارهای برش سرامیکی کوراندوم با موفقیت استفاده می شود و در موارد خاص از سرامیک های نیترید سیلیکون سخت استفاده می شود.

الکترونیک و مهندسی برق به طور گسترده ای از عایق های ساخته شده از اکسید بریلیم و سنگ مصنوعی کف نیترید آلومینیوم استفاده می کنند. قطعات سرامیکی در ساخت مبدل، میکروفون، هد ضبط، سونار و غیره مهم هستند.

سرامیک‌های فروالکتریک برای تولید دستگاه‌های الکترواپتیکی و بازتابنده‌های پراکنده سیستم‌های لیزری ارزشمند هستند.

انواع بیوسرامیک های تولید شده ویژه در زمینه پروتز استخوان و دندان استفاده می شود برخی از انواع سرامیک ها جایگزین دائمی می شوند، در حالی که برخی دیگر تمایل دارند تا زمانی که استخوان طبیعی باقی بماند در طول زمان حل می شوند.

سرامیک ماده منحصر به فردی است که می تواند هر شکلی به خود بگیرد و خواص تزئینی خود را برای قرن ها حفظ کند برخی از یافته های باستان شناسان هزاران سال قدمت دارند و زیبایی پوشش هنوز تحسین برانگیز است.