شرکت صادراتی تخمه آفتابگردان فلفلی

شرکت صادراتی تخمه آفتابگردان فلفلی آماده همکاری با تاجران این محصول و دیگر خشکبار در سراسر کشور می باشد.

این گیاه برای اولین بار در آمریکا کشف شده و طبع آن گرم و خشک است. این دانه ها برخلاف اندازه کوچکشان سرشار از امگا ۳ و دیگر مواد مغذی نظیر ویتامین ای و اسید فولیک است، که در سلامت قلب و عروق نقش بسزایی دارد.

شرکت صادراتی تخمه آفتابگردان فلفلی

ارزش غذایی تخمه آفتابگردان فلفلی

ارزش غذایی تخمه آفتابگردان فلفلی

یکی از بهترین و پرمصرف ترین تنقلات رایج در ایران و جهان تخمه آفتابگردان فلفلی است، که علاوه بر انرژی زا بودن آن دارای مقادیر زیادی املاح معدنی و انواع ویتامین ها می باشد. تخمه آفتابگردان حاوی مقدار زیاد فیتواسترول است، که در کاهش کلسترول بدن نقش موثری داشته و از سکته قلبی جلوگیری می کند.

این دانه‌ها سرشار از پروتئین، فیبر، آهن، کلسیم و فسفر می‌باشد، که برای درمان سرماخوردگی مفید و تسکین دهنده درد ناشی از آن است. همچنین مس موجود در تخمه آفتابگردان مانع از سفید شدن موها می شود.

جالب است بدانیم این دانه های ارزشمند برای تقویت بینایی و جلوگیری از مشکلات ریوی مفید است.

کلسیم موجود در آن برای حفظ سلامت استخوان نقش موثری دارد. همچنین تخمه آفتابگردان برای جوانسازی پوست و مو به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین ای مفید می باشد.

تخمه آفتابگردان علاوه بر این که مصرف تنقلاتی دارد، یکی از منابع بسیار مهم در تولید روغن به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است ارزش غذایی مغز تخمه خام بیشتر از تخمه حرارت داده و طعم دار است.

صادرات کلی تخمه آفتابگردان فلفلی

صادرات کلی تخمه آفتابگردان فلفلی

امروزه صادرات تخمه آفتابگردان با طعم های متنوع به صورت فله و بسته بندی به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، روسیه، قطر و… صورت می گیرد.

دیابت از هفتمین عامل مرگ و میر در جهان است. در این بیماری بدن فرد مقدار کمی انسولین تولید می کند. انسولین در وارد کردن گلوکز به بدن و تبدیل کردن آن به انرژی مصرفی کمک شایانی می‌کند. در صورت نبود انسولین کافی در بدن فرد به دیابت مبتلا شده و هزینه‌های درمانی زیادی را در بر خواهد داشت. اما مصرف تخمه آفتابگردان می‌تواند از دیابت جلوگیری کرده و یا حتی در صورت بروز این بیماری با آن مبارزه کند.

تخمه آفتابگردان برای سلامت جنین، سرماخوردگی، یبوست و چربی خون فوق‌العاده مفید بوده و مانع بروز سرطان روده می‌شوند.

از دیگر مزایای مصرف تخمه آفتابگردان کاهش عوارض افسردگی و تقویت حافظه است. پروتئین موجود در این محصول از عوامل موثر در چاقی محسوب می‌شود، اما اگر به اندازه و به جا مصرف شود می‌تواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.