عسل کوهی کردستان علت مرگ یک نفر در مرکز جمع آوری ضایعات کابل

یک قاشق غذاخوری یا 21 گرم (گرم) عسل کوهی کردستان حاوی منبع مطمئن 64 کالری و 16 گرم شکر است. این مقادیر ممکن است بین برندها و دسته ها متفاوت باشد.

عسل طبیعی به طور طبیعی حاوی مقادیر کمی از ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

نیاسین
ریبوفلاوین
اسید پانتوتنیک
کلسیم
منیزیم
منگنز
پتاسیم
فسفر
فلز روی
عسل به طور طبیعی حاوی قند است. کمی بیشتر از نیمی از قند موجود در عسل فروکتوز است. تحقیقات فروکتوز منبع قابل اعتماد را با مشکلات مختلف سلامتی مرتبط کرده است.

با این حال، حتی با داشتن فروکتوز، عسل ممکن است گزینه سالم تری نسبت به شکر سفره باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که عسل ممکن است یک اثر محافظتی در برابر دیابت داشته باشد و برخی از انواع عسل ممکن است به بهبود سطح کلسترول کمک کند.

افرادی که دیابت دارند یا از رژیم های غذایی محدود قند استفاده می کنند، ممکن است برای جلوگیری از تغییرات قابل توجه در سطح قند خون، عسل را در حد اعتدال انتخاب کنند. عسل خالص دارای شاخص گلیسمی (GI) 58 است، به این معنی که تأثیر متوسطی بر سطح قند خون دارد. در اینجا با مقیاس GI آشنا شوید.

عمل ضد باکتری: عسل می تواند به تمیز کردن زخم ها و جلوگیری از عفونت کمک کند.
عسل یک عامل ضد باکتری و ضد میکروبی طبیعی است. حاوی پراکسید هیدروژن و گلوکز اکسیداز است و سطح pH پایینی دارد، به این معنی که می تواند باکتری ها و قارچ های مضر را از بین ببرد.

به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن، افراد می توانند از آن برای پاکسازی زخم ها استفاده کنند.

تحقیقات نشان داده است که عسل مانوکا، که نوعی عسل خام است، می تواند پاتوژن های رایج از جمله:

اشریشیا کلی یا E. coli، باکتری که باعث مسمومیت غذایی و عفونت زخم می شود، استافیلوکوکوس اورئوس یا استافیلوکوکوس اورئوس، میکروبی که باعث عفونت های پوستی می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.