مادری که کنسرو خوراک بادمجان را به عنوان میان وعده به نوزاد خود می دهد

کنسرو خوراک بادمجان در منوی اکثر روس ها جای افتخار دارند. در عین حال، سنت های آماده سازی خانگی سهم قابل توجهی در مصرف کل این نوع محصول دارد و در نتیجه مصرف محصولات صنعتی، در درجه اول کنسرو خیار و گوجه فرنگی که حدود 15 درصد از کل مصرف کننده را تشکیل می دهد، کاهش می دهد.

بازار کنسرو خوراک بادمجان در مورد کل بازار حفاظت، در سال 2008 نسبت به سال 2007 حجم آن نیز اندکی کاهش یافت (2٪). در عین حال، تعداد خریداران کنسرو سبزیجات بدون تغییر باقی ماند.

دلیل اصلی کاهش جزئی در حجم بازار، کاهش مصرف به دلیل کاهش تعداد خرید بود (یعنی مصرف کنندگان کمتر شروع به خرید سبزیجات کنسرو شده کردند).

این توسط داده های پنل مصرف کننده GfK تأیید شده است. بنابراین، در سال 2008 نسبت به سال 2007، بیشترین کاهش در حجم مصرف در بخش هایی مانند گوجه فرنگی (-17%)، خیار (-5%)، مغز مغز (39-%)، فلفل (-14%)، بادمجان (-14%) مشاهده شد.

-9٪، خاویار بادمجان (-7٪). همچنین مصرف نخود سبز (5- درصد)، ذرت (2- درصد) و قارچ (2- درصد) کاهش یافت. در عین حال، برعکس، حجم مصرف زیتون، زیتون سیاه، سبزیجات و لوبیا مخلوط، خاویار کدو حلوایی افزایش یافت.

به طور کلی، ساختار بازار کنسرو خوراک بادمجان در سال 2008 عملاً تغییر نکرد. همانطور که در سال 2007، نخود سبز و ذرت همچنان محبوب ترین بخش ها هستند (به ترتیب 29 و 22 درصد).

کنسرو

10٪ هر کدام به بخش هایی مانند لوبیا و خیار می رسد. از نظر منطقه ای، ساختار بازار سبزیجات کنسرو شده در سال 2008 نیز بدون تغییر باقی ماند. بیشترین سهم در کل مصرف را ناحیه فدرال مرکزی از جمله مسکو (34 درصد) اشغال کرده است.

مناطق فدرال ولگا و جنوب هر کدام 15 درصد، شمال غربی، از جمله سن پترزبورگ، 12 درصد، اورال، 10 درصد، و سیبری، 9 درصد. خاور دور کمترین سهم را در بین تمام مناطق فدرال اشغال می کند – 5٪. ساختار توزیع کانال های تجاری برای تمام مناطق فدرال روسیه معمول است.

در توزیع فروش کنسرو خوراک بادمجان، کانال‌های تجاری مدرن (هایپرمارکت/سوپرمارکت و فروشگاه‌های کلاس اکونومی) بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند (به ترتیب 31% و 20%). در عین حال، برای 22 درصد از مصرف کنندگان روسی، یک کانال تجاری سنتی مانند فروشگاه های مواد غذایی کوچک، مکان مهمی برای خرید سبزیجات کنسرو شده است. این ساختار توزیع کانال برای همه مناطق فدرال معمول است.

فقط باید توجه داشت که در مسکو و سن پترزبورگ، کانال های تجاری مدرن (هایپرمارکت ها/سوپرمارکت ها و فروشگاه های کلاس اقتصادی) محل اصلی خرید کنسرو خوراک بادمجان هستند و بیش از 2/3 از کل کانال های تجاری را تشکیل می دهند. موقعیت های پیشرو در بازار مصرف سبزیجات کنسرو شده توسط تولید کنندگان غربی اشغال شده است.

بزرگترین آنها Bonduelle (فرانسه) است که، طبق پنل مصرف کنندگان، 12٪ از کل بازار کنسرو سبزیجات را تشکیل می دهد. این شرکت پیشرو بلامنازع در بخش ذرت و نخود سبز (به ترتیب 18 و 21 درصد) است.

پس از آن یکی دیگر از تولیدکنندگان فرانسوی Le Group CECAB که مالک برندهای Globus و D’aucy است و سازنده مجارستانی EKO قرار می گیرند. هر کدام از آنها 4 درصد از کل بازار سبزیجات کنسرو شده را به خود اختصاص داده اند.

بالتیمور پیشرو در میان تولیدکنندگان داخلی است که اندکی کمتر از 4 درصد از کل بازار کنسرو سبزیجات را اشغال کرده و در بخش کنسرو خیار (7 درصد از کل بازار خیار) پیشرو است.

به طور کلی بازار مصرف کنسروهای سبزیجات در اکثر بخش‌ها کاهش جزئی را نشان می‌دهد. این امر از یک سو ممکن است به دلیل انتخاب محصولات سنتی خانگی به جای محصولات صنعتی مشابه باشد.

از سوی دیگر، مصرف کنندگان روسی ممکن است از نگهداری سبزیجات تازه و منجمد صرف نظر کنند. نویسنده: جولیا بوکووا مقاله در منتشر شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.