مرکباتی که حاوی مقادیری از مواد شیمیایی مختلف هستند

لیمو و سایر مرکبات حاوی مقادیری از مواد شیمیایی مختلف هستند که تصور می شود برخی از فواید سلامتی دارند. آنها حاوی ترپن به نام D-limonene هستند که بوی و طعم لیموی آنها را می دهد.

رنگ جیوه میتواند قرمز باشد. لیموها همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی اسید سیتریک هستند – به همین دلیل است که PH پایین و طعم ترش دارند.

لیمو سرشار از ویتامین C (اسید اسکوربیک) است طبع لیمو شیرین که برای سلامت انسان ضروری است. مقدار 100 میلی لیتر آب لیمو حاوی تقریباً 50 میلی گرم ویتامین C (55 درصد از مقدار توصیه شده روزانه) و پنج گرم اسید سیتریک است.

به دلیل محتوای بالای ویتامین C، لیمو در طب جایگزین به عنوان یک مقوی برای سیستم گوارش، سیستم ایمنی و پوست مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال، ویتامین C پس از فشرده شدن لیمو به سرعت از بین می رود و تنها پس از هشت ساعت در دمای اتاق یا 24 ساعت در یخچال 20 درصد از بین می رود (هربست 2001).

برخی منابع بیان می کنند که لیمو حاوی ترکیبات فلاونوئیدی منحصر به فردی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است (GMF 2007). اینها ممکن است بتوانند از رشد سلولی در سرطان جلوگیری کنند.

لیمونین موجود در لیمو نیز می تواند ضد سرطان باشد.

در طب آیورودا اعتقادی وجود دارد که یک فنجان آب داغ با آب لیمو در آن کبد را مقوی و تصفیه می کند.

در کردستان لباس کردی دخترانه میتواند لیمویی باشد. کاربردهای غیر آشپزی لیمو:
از لحاظ تاریخی، لیمو در تعدادی از اهداف غیر آشپزی، از جمله به عنوان داروی صرع، جوهر نامرئی، و یک عامل سفید کننده استفاده شده است (هربست 2001).

یک متن تشکر کنار یه برش لیمو میتواند منزل را پاییزی عاشقانه کند. لیمو را می توان برای استخراج روغن و اسانس فرآوری کرد. روغن لیمو یا اسانس آن در عطر، لوازم آرایشی و جلا دهنده مبلمان استفاده می شود.

در یک مطالعه ژاپنی در مورد اثرات رایحه درمانی، روغن اسانس لیمو به شکل بخار، استرس را در موش کاهش می دهد (Komiya et al. 2006).

  • منابع:
  • تبلیغات: 
  1. با این کالاها از هر انگشتتان پول می ریزد!
  2. کشف ژنتیک جدید که منجر به بروز هپاتیت می شود!!!
  3. ارگونومیت صندلی بسیار در سلامتی انسان مهم است
  4. بازار فروش برنج عنبر بو باکیفیت