کشف شکلات هیس تلخ از اعماق دریا خبرساز شد

شکلات حاوی مقدار زیادی آهن است. یک قطره شکلات هیس تلخ به افراد انرژی می دهد تا حدود 50 متر راه بروند. چربی موجود در شکلات، برخلاف چربی اشباع شده، حاوی کلسترول نیست.

ماده اولیه شکلات کاکائو است. کره کاکائو در گذشته به عنوان دارو نیز استفاده می شد. در قرن هجدهم، پزشکان کره کاکائو را با شیر مخلوط کرده و به عنوان دارو می فروختند.

حدود 400 دانه کاکائو برای تهیه یک شکلات تخته ای 500 گرمی پردازش می شود. بیشتر کاکائو در جهان با 70 درصد در آفریقا کشت می شود. بزرگترین تولید کاکائو در جهان، ساحل عاج است.

دمای ذوب شکلات 34 درجه است. به این ترتیب امکان ذوب در دهان وجود دارد. اولین ورود شناخته شده شکلات به سرزمین های ترکیه در سال 1693 بود. Gemelli Careri مسافر ایتالیایی به دوستان خود در ازمیر شکلات داغ تعارف کرد.

از آنجایی که شکلات سفید حاوی عصاره شکلات و دانه های کاکائو نیست، در بین انواع شکلات به حساب نمی آید.

شکلات

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما در مورد تاریخچه، فواید و مضرات شکلات را بخوانید. فراموش نکنید که به دستور العمل های دسر شکلاتی که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید نگاهی بیندازید. حتماً مقاله‌های ما را در مورد نحوه پختن شکلات و ذوب بن ماری بخوانید.

دانه های کاکائویی که از آن شکلات درست می شود از درخت کاکائو، Theobromocacao گرفته شده است که در لاتین به معنای “غذای خدایان” است. کلمه شکلات از کلمه آزتک xocoatl گرفته شده است که به معنای آب تلخ است. پس از تخمیر شیرین می شود

تخمین زده می شود که اولین درختان کاکائو قبل از میلاد مسیح در آمریکای جنوبی رشد کرده اند. مایاها شاهد بودند که حیوانی میوه ای از این درخت می کند.

با گذشت زمان، مایاها یاد گرفتند که چگونه از این دانه ها استفاده کنند. ام‌اس. در 600 سال قبل از میلاد، مایاها یک نوشیدنی شکلاتی درست کردند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.