کیفیت رژیم غذایی در میان مصرف کنندگان پسته

علاوه بر این، نتایج یک کارآزمایی بالینی که بر روی 124 فرد چاق انجام شد، نشان داد که کیفیت رژیم غذایی در میان مصرف‌کنندگان پسته احمد آقایی خام (کسانی که روزانه 42 گرم فندق به مدت 12 هفته مصرف می‌کنند)

در مقایسه با سایر گروه‌هایی که شکلات، چیپس سیب‌زمینی مصرف می‌کنند یا غذای اضافی مصرف نمی‌کنند، بهبود قابل‌توجهی داشته است.

مرجع تی، قهوه ای و خاکستری15).

در نهایت، گنجاندن پسته گلستان ۴۵۰ گرمی صادراتی در رژیم‌های غذایی با محدودیت انرژی، ساییدگی و کاهش وزن را کاهش داد، و از اینکه آجیل‌ها خوش طعم بودن و انطباق با رژیم‌های غذایی را بدون به خطر انداختن اثرات مفید سلامتی افزایش می‌دهند، پشتیبانی می‌کند

(مرجع مک‌مانوس، آنتینورو و ساکس 16).

محتوای چربی
پسته، در مقایسه با سایر مغزها، چربی نسبتاً کمی دارد، حاوی 45.4 گرم چربی کل در 100 گرم مغز پسته خام فله ای و شامل 5.6 گرم SFA، 13.7 گرم PUFA و 23.8 گرم MUFA (جدول 1) 10).

در داخل اسیدهای چرب، اسیدهای چرب اولئیک و لینولئیک، که هر دو به دلیل خواص پیشگیرانه قلبی عروقی خود شناخته شده اند (مرجع Gillingham، Harris-Janz و Jones17)، بیش از 60 درصد از کل محتوای چربی پسته را نشان می دهند.

ایالات متحده آمریکا (کالیفرنیا، آریزونا و نیومکزیکو)، ایران و ترکیه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پسته هستند و گونه‌هایی را پرورش می‌دهند که از نظر ترکیبات تغذیه‌ای کمی متفاوت هستند.

در حالی که پسته شور زعفرانی گلستان  های ایالات متحده انرژی کمتری دارند و حاوی مقادیر بیشتری لوتئین و زآگزانتین هستند، پسته های ایرانی از نظر اسید لینولئیک (18) و پسته ترکیه از نظر کلسیم (19) غنی تر هستند (جدول 2).

ترکیب اسیدهای چرب و ویژگی های مشخصات غذایی نیز به آب و هوایی که پسته در آن رشد می کند بستگی دارد.

به عنوان مثال، ارقام پسته که در دماهای گرم (بیش از 25 درجه سانتیگراد) رشد می کنند، تمایل به تولید مقدار کمتری از چربی اشباع شده مانند اسید پالمیتیک دارند.

  • منابع:
    1. Nutrition attributes and health effects of pistachio nuts
  • تبلیغات: 
  1. نحوه ی افزودن کود به محصولات در مزرعه
  2. زندگی مرفه را با این راهکار حاصل نمایید!
  3. میمونی با خوردن کرم از موهای زائد خود خداحافظی کرد!
  4. قاچاق عجیب سیم افشان از چین به ایران