آنچه که درباره تخمه باید بدانید

تخمه آفتابگردان (همچنین به عنوان هسته آفتابگردان شناخته می شود) یک میان وعده غلیظ خوشمزه، راحت و مغذی است که در سراسر جهان محبوب است. خود دانه ها از سر گل بزرگ گیاه برداشت می شوند و می توانند از نظر اندازه متفاوت باشند. هر گل آفتابگردان می تواند بین 1000 تا 2000 دانه جداگانه را در خود جای دهد که به این معنی است که آنها می توانند برای اهداف غذایی و روغنی محصول فراوانی تولید کنند. وقتی یک مشت تخمه آفتابگردان را خرد می کنید که طعمی گرم و خاکی در دهان شما می گذارد، انتظار طعم ملایم و آجیلی را داشته باشید.

تخمه های آفتابگردان برای مدت طولانی در حال چرخش هستند. تحقیقات نشان می دهد که آنها برای اولین بار در قاره آمریکا یافت شدند و در حدود 1000 قبل از میلاد اهلی شدند. بومیان آمریکا از گیاه آفتابگردان و دانه های آن برای خوردن، تولید روغن و همچنین رنگدانه استفاده می کردند. این لقمه های ترد بعداً توسط فاتحان دوره گردی که به اسپانیا بازگشته بودند به اروپا معرفی شدند. طولی نکشید که کشورهای همسایه به دام افتادند و تخمه های آفتابگردان به نوعی پس از کالا در سراسر جهان تبدیل شدند. روسیه، فرانسه، پرو، اسپانیا، آرژانتین و چین در حال حاضر بزرگترین تولیدکنندگان در بازار امروز هستند. روغن آفتابگردان نیز یکی از پرمصرف ترین روغن های موجود امروزه است.

وارد کننده تخمه چینی

آیا به دنبال یک غذای فوق العاده هستید که در کف دست شما قرار گیرد؟ تخمه آفتابگردان برای شماست! وقتی آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید از طیف وسیعی از مزایای سلامتی بهره مند خواهید شد. البته  تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. این عالی است زیرا ویتامین E از آسیب به ساختارهای سلولی جلوگیری می کند که می تواند منجر به التهاب شود. می تواند به درمان علائم مرتبط با آسم، آرتروز و شرایط مشابه کمک کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین E در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی نقش دارد.
کاهش کلسترول – ترکیبات منحصر به فرد موجود در تخمه آفتابگردان و دیابت می تواند به کاهش سطح کلسترول موجود در خون کمک کند. این ترکیبات به عنوان فیتواسترول شناخته می شوند و دارای خواصی هستند که خطر ابتلا به سرطان های خاص را کاهش می دهند. اگر این کافی نباشد، آنها همچنین می توانند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشند.

مطالعات نشان می‌دهد که دانه‌های آفتابگردان در تنظیم سطح قند خون و عواملی که در ابتلا به دیابت نوع ۲ نقش دارند، فواید سلامتی دارند. پیوندهایی بین اسید کلروژنیک موجود در تخمه آفتابگردان و اثر کاهش قند خون ایجاد شده است.

کاهش استرس – سطوح بالای منیزیم موجود در تخمه آفتابگردان به این معنی است که برای آرام کردن اعصاب و آرامش عضلات عالی است. این به این دلیل است که منیزیم می تواند به تنظیم فعالیت بیش از حد سلول های عصبی که توسط کلسیم در بدن وارد می شود، کمک کند. کلسیم بیش از حد می تواند منجر به سردرد، میگرن، گرفتگی عضلات و مشکلات تنش شود و به همین دلیل است که تخمه عراقی متراکم منیزیم یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.