از عناب سلطنتی برای ساخت رنگ موی طبیعی استفاده می شود

با توجه به ترکیب نیاسین موجود در عناب سلطنتی عملکرد منظم گردش خون در بدن را تضمین می کند. در عین حال، عناب که در درمان کم خونی استفاده می شود، از سلول های خونی که اکسیژن رگ ها را تامین می کنند، محافظت می کند.

مادران باردار یا شیرده باید قبل از مصرف میوه عناب با پزشک متخصص مشورت کنند. عناب می تواند باعث واکنش های آلرژیک در افراد شود.

اگر فشار خون پایین دارید، قبل از مصرف عناب باید با پزشک مشورت کنید. همچنین برای پیشگیری از عوارض مصرف میوه عناب توسط زنان باردار که ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود، مشورت با پزشک متخصص ضروری است.

عناب را می توان به صورت خام و تازه مصرف کرد. همچنین می توان آن را خشک کرد و مصرف کرد. مربای میوه عناب را نیز می‌توان به‌عنوان شکل متفاوت مصرف نام برد. علاوه بر اینها می توان چای میوه خشک عناب را نیز نوشید.

مقدار زیاد میوه عناب می تواند باعث اسهال، کاهش اشتها، نفخ و یبوست شود. در چنین مواردی مصرف با نظر پزشک متخصص ضروری است.

عناب

میوه عناب به دلیل محتوای کم کالری و فیبر، با ایجاد احساس سیری در هنگام مصرف، از کاهش وزن حمایت می کند. همچنین به کاهش سطح گلوکز کمک می کند که نقش مهمی در افزایش وزن دارد.

ترکیبات فنلی موجود در عناب دارای ساختار آنتی اکسیدانی قوی است که با اتصال به رادیکال های آزاد در بدن انسان، آنزیم لیپوکسیژناز را غیرفعال می کند.

با این ساختار از تولید مثل غیر طبیعی در سلول های سرطانی جلوگیری می کند و از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

در سال‌های اخیر برای سرطان‌های بافت و سلولی انسان، انواعی مانند سرطان سینه، ریه، پروستات، سر و گردن، دهانه رحم و سرطان خون مورد تاکید قرار گرفته است.

به منظور جلوگیری از رشد غیرطبیعی سلولی این گونه ها، نتیجه گیری شد که دوز مطلوب عصاره عناب 60 میکروگرم است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.