سنت عجیب مردم عرب با پتوهای گلبافت شب نما

رانیا ماراکچی، 25 ساله، که در شهرستان هاوارد، Md. زندگی می کند، چندی پیش در سفری به مراکش، جایی که او اهل آن است، پتوی مورد علاقه خود را از هفت پتو برداشت.

با این حال، هر زمان که او بیشتر بخواهد، یک نکته دارد: عمویش آنها را در طنجه درست می کند. او گفت که او آنها را به کشورهای مختلف آفریقا و به برخی از نقاط اروپا می فرستد. اما بیشتر آنها را به صاحبان فروشگاه در مراکش می فروشد.

در حالی که این پتو گلبافت دو نفره ها در سراسر خاورمیانه در کارخانه هایی مانند عموی Marrakchi و توسط توزیع کنندگان عمده مانند Santamora در مصر تولید می شوند، آنها اغلب در چین و کره تولید می شوند و به سراسر جهان صادر می شوند.

کریما الکورتی، 52 ساله، گفت که به عروس ها دسته ای از این پتو سربازی داده می شود تا به خانه های جدیدشان ببرند. وقتی در سال 1995 به ایالات متحده آمد، متوجه شد که چقدر دلش برای آنها تنگ شده است.

 

بنابراین وقتی شوهرش چند سال بعد برای ملاقات برگشت، مطمئن شد خواهرش او را با یکی به خانه فرستاد.

او با یک پتو بافتنی نوزاد خاکی که با حاشیه طناب ضخیم چاپ شده بود بازگشت. او آن را در ماه های سرد روی تختش نگه می دارد. او گفت: «از آن زمان، در خانه من است. “آنها بسیار بسیار خاص هستند.”

سلما جابری، 25 ساله، در پالاتین، ایالت، زندگی می کند. پدر و برادرش حدود 12 سال پیش هنگام انجام مراسم حج، زیارت شهر مقدس مکه که مسلمانان باید حداقل یک بار در زندگی خود انجام دهند، پتوهایی به عنوان هدیه دریافت کردند.

پتو شب نما اکنون در خانه آنها نگهداری می شود، در کمد کتانی تا شده و توسط تمام خانواده استفاده می شود. شاید به‌طور غیرمنتظره‌ای برای اقلامی که به نظر نشانه‌هایی از قرن‌های گذشته به نظر می‌رسند.

این پتوها نه تنها در صفحات رسانه‌های اجتماعی مانند طاها ظاهر شده‌اند، بلکه در سال‌های اخیر مانند دیوانه‌ها، با افرادی از بسیاری از مناطقی که مورد علاقه‌شان هستند، مم‌سازی شده‌اند.

مکزیک، چین، کره، آسیای جنوبی و روسیه، علاوه بر خاورمیانه و شمال آفریقا – با اضافه کردن مهر شخصی خود.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
  1. کشف ژنتیک جدید که منجر به بروز هپاتیت می شود!!!