فواید تخمه کدو

دانه های کدو تنبل ممکن است کوچک باشند، اما مملو از مواد مغذی ارزشمند هستند. خوردن تنها مقدار کمی از آنها می تواند مقدار قابل توجهی از چربی های سالم، منیزیم و روی را برای شما فراهم کند. به همین دلیل، دانه کدو تنبل با چندین فواید سلامتی همراه است و اینها شامل بهبود سلامت قلب، سلامت پروستات و محافظت در برابر سرطان های خاص است. علاوه بر این، این دانه ها را می توان به راحتی در رژیم غذایی شما گنجاند.

در اینجا 11 مزیت اصلی تخم کدو تنبل برای سلامتی که توسط علم حمایت شده است، آورده شده است و  پر از مواد مغذی با ارزش دانه کدو تنبل به نام “پپیتا” نیز شناخته می شود. بر خلاف دانه‌های سفید سخت حاصل از یک کدو تنبل حکاکی شده، بیشتر دانه‌های کدو تنبل خریداری شده در سوپرمارکت پوسته ندارند. این دانه های بدون پوسته سبز، مسطح و بیضی شکل هستند. یک اونس (28 گرم) دانه کدو تنبل بدون پوسته تقریباً 151 کالری دارد که عمدتاً از چربی و پروتئین است.

وارد کننده تخمه چینی

آنها همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مقدار مناسبی از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، پتاسیم، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و فولات هستند.

دانه کدو تنبل و روغن دانه همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی دیگر است که نشان داده شده است که فواید سلامتی دارند.

تخمه کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان، آهن، روی، منیزیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. یک اونس (28 گرم) حاوی حدود 151 کالری است.تخم کدو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها و ویتامین E است.

آنتی اکسیدان ها می توانند التهاب را کاهش داده و از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت کنند. به همین دلیل است که مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می تواند به محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها کمک کند .

تصور می شود که سطوح بالای آنتی اکسیدان در دانه کدو تنبل تا حدی مسئول اثرات مثبت آن بر سلامتی است.

در یک مطالعه، روغن تخمه خارجی کدو تنبل التهاب را در موش‌های مبتلا به آرتریت بدون عوارض جانبی کاهش داد، در حالی که حیواناتی که داروی ضد التهابی دریافت کردند، عوارض جانبی را تجربه کردند .

تخمه کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری ها و کاهش التهاب کمک کند.

رژیم های غذایی غنی از تخمه کدو تنبل با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، سینه، ریه، پروستات و روده بزرگ مرتبط است

یک مطالعه مشاهده ای بزرگ نشان داد که خوردن آنها با کاهش خطر سرطان سینه در زنان یائسه مرتبط است .

مطالعات دیگر نشان می دهد که لیگنان موجود در دانه کدو تنبل ممکن است نقش کلیدی در پیشگیری و درمان سرطان سینه ایفا کند .

مطالعات بیشتر در لوله آزمایش نشان داد که یک مکمل حاوی دانه کدو تنبل پتانسیل کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات را دارد .

برخی از شواهد نشان می دهد که طبع تخمه کدو تنبل ممکن است به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند.

دانه های کدو تنبل ممکن است به تسکین علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات کمک کند، وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ می شود و باعث ایجاد مشکلاتی در ادرار می شود و تخم کدو ممکن است علائم بزرگ شدن خوش خیم پروستات و مثانه بیش فعال را کاهش دهد و منیزیم بسیار بالایی دارد
دانه کدو تنبل یکی از بهترین منابع طبیعی منیزیم است – ماده معدنی که اغلب در رژیم غذایی بسیاری از جمعیت های غربی وجود ندارد.

منیزیم برای بیش از 600 واکنش شیمیایی در بدن شما مورد نیاز است. به عنوان مثال، سطوح کافی منیزیم برای موارد زیر مهم است:

کنترل فشار خون ، کاهش خطر بیماری قلبی ، تشکیل و حفظ استخوان های سالم ، تنظیم سطح قند خون می باشد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.