پارچه مبلی اصفهان دیگر نگران پارگی مبلمان خانه نباشید

هنگام انتخاب پارچه مبلی اصفهان توجه ویژه به مواد اثاثه یا لوازم داخلی ضروری است. باید دلپذیر، مقاوم در برابر سایش و مطابق با نوع اتاق باشد.

اگر مبل برای اتاق نشیمن انتخاب شده باشد، ممکن است از ریختن قهوه یا شراب رنج ببرد و سپس به پارچه ای نیاز دارید که مایعات را به خوبی جذب نکند و در مراقبت و نظافت بی تکلف باشد.

اگر حیوانات خانگی دارید، این عامل نیز باید در نظر گرفته شود: اگر پنجه ها به اثاثه یا لوازم داخلی آسیب برسانند، بسیار ناخوشایند خواهد بود.

بیایید در مورد پارچه هایی که برای مبلمان استفاده می شود صحبت کنیم، مزایا و معایب هر دسته چیست. ما همچنین نکاتی در مورد انتخاب، نگهداری و بهره برداری ارائه خواهیم داد.

تمام مواد اثاثه یا لوازم داخلی به سه کلاس اصلی تقسیم می شوند:
· بافته شده.
· غیر بافته شده؛
چرم – طبیعی و مصنوعی.

پارچه

هر کدام از این دسته از پارچه ها برای مبلمان روکش دار مزایا و معایب خاص خود را دارند. مواد بافته شده با این واقعیت متمایز می شوند که شمع در پایه بافته شده است یا کاملاً وجود ندارد.

این دسته شامل ژاکارد، مخمل، شنل، ملیله و برخی دیگر است. مزیت اصلی چنین پارچه هایی این است که لمس آن ها خوشایند و قابل بافت هستند.مواد غیر بافته (گله، میکرو مخمل، جیر مصنوعی و غیره) با چسباندن شمع روی پایه تولید می شوند.

آنها با خواص ضد خرابکاری مشخص می شوند ، یعنی عملاً از پنجه حیوانات خانگی رنج نمی برند. مبلمان روکش چرمی راحت است زیرا شستن آن بسیار آسان است.

در ترکیب:

طبیعی – آنها حاوی بیش از 30٪ الیاف طبیعی (پنبه، کتان، پشم و غیره) هستند.
مصنوعی – ساخته شده از پلی استر، نایلون، نایلون، اکریلیک.
مصنوعی – ساخته شده از مواد خام طبیعی بازیافت شده، مانند ویسکوز.
در بیشتر موارد، پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی شامل هر سه نوع الیاف هستند. این کار به منظور استفاده از مزایا و تراز کردن معایب هر یک از آنها انجام می شود.

پارچه های طبیعی قابل تنفس، ضد حساسیت، رطوبت سنجی هستند، اما چروک می شوند، در هنگام شستن می توانند جمع شوند و سریعتر فرسوده شوند.

الیاف مصنوعی استحکام می بخشد، از انقباض، سایش، از دست دادن روشنایی رنگ جلوگیری می کند. با این حال، آنها سازگار با محیط زیست نیستند، “نفس نمی کشند”، آنها برق گرفته اند.

مصنوعی – اجازه می دهد هوا از آن عبور کند، اما چروک می شود و از دوام کمتری نسبت به نمونه های مصنوعی برخوردار است.