چارلز ریچارد کاشی و سرامیک بهرنگ را به عنوان هدیه به ملکه اسکاتلند هدیه داد

بیشتر کاشی و سرامیک بهرنگ با پرس تولید می شوند. در حین پرس، یک توده پودری با رطوبت 4 تا 7 درصد در دو جهت فشرده می شود، معمولاً تحت فشار حدود 200-400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع.

تحت فشار، حرکت و تغییر شکل جزئی گرانول ها رخ می دهد که به همین دلیل حتی کاشی های پخته نشده نیز از چگالی و استحکام مناسبی برخوردار هستند.

انواع دیگر محصولات (محصولات پخته شده، کلینکر) عمدتاً از طریق اکستروژن به دست می آید در حالی که جرم اولیه بسته به نوع محصول دارای رطوبت از 15 تا 20 درصد است.

البته به ظاهر هم توجه کنید. کاشی های باکیفیت دارای ابعاد واضح، زوایای صحیح و سطح صاف هستند. اگر کاشی لعاب دارد، به همان رنگ پوشش لعاب، عدم وجود لکه توجه کنید.

به لطف انواع قالب های کاشی، همیشه می توانید آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید. به عنوان مثال، فرمت 10×10 سانتی متر روی دیوارهای آشپزخانه ظاهر خوبی خواهد داشت. و برای قرار دادن روی زمین، کاشی های سرامیکی “زیر پارکت” بسیار راحت هستند، با فرمت 15x45cm یا 15x60cm.

اگر در مورد روندهای مد جدید در دنیای کاشی های سرامیکی صحبت کنیم، به عنوان مثال، این همان تولید مثل بافت های مرمر یا سنگ طبیعی است.

و همچنین ایجاد سطوح “سالخورده” که گویی توسط طبیعت و زمان فرسوده شده اند. همچنین در مد ترکیب کاشی و سرامیک با مواد دیگر (فلز، شیشه، چوب) است.

کاشی و سرامیک

کاشی‌های بدون لعاب یا نقش‌های تزئینی ندارند و یا رنگ‌هایی به مخلوط اصلی اضافه می‌کنند و این باعث ایجاد نقش می‌شود. با فشار دادن مخلوط خاک رس و پختن آن با لعاب بیشتر و سپس پخت دوم حاصل می شود.

نتیجه یک کاشی متخلخل با ویژگی های مقاومت کم است. منحصراً برای دکوراسیون داخلی، به ویژه برای پوشش دیوار مناسب است. دارای روکش براق یا مات.

بر اساس این فناوری به عنوان مثال کاشی های ماژولیکا (کاشی متلاخ) و کاشی کوتوفورته (کوتوفرته) تولید می شود. این نوع کاشی ها از خاک رس قرمز ساخته شده و با لعاب مات پوشیده شده اند.

ماژولیکا برای روکش دیوارهای داخلی استفاده می شود. کاشی های Cottoforte عمدتا برای کف داخلی استفاده می شود، اما می تواند برای روکش دیوار نیز استفاده شود.

تراگلیا – برای تولید این کاشی از فناوری پخت دوگانه نیز استفاده می شود، اما از مواد اولیه گران تری (رس سفید) استفاده می شود که ویژگی های فنی را افزایش می دهد.

کاشی سفید است. یک الگو روی سطح اعمال می شود و لعاب می شود. Terraglia برای روکش دیوارهای داخلی استفاده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.