کابل سه فاز افشان که در ساخت ربات های هوشمند استفاده فراوان دارد

در حقیقت کابل سه فاز افشان بدون محافظ (UTP) از دو سیم تشکیل شده است. این کابل ها به انتقال سیگنال و برنامه های کاربردی ویدئویی، شبکه های داده، تلفن ها و دوربین های امنیتی کمک می کنند.

کابل های دفن شده مستقیم یا DBC ها دسته های ویژه ای از کابل های کواکسیال یا فیبر نوری هستند. قبل از دفن شدن، این سیم‌ها به لوله‌کشی، عایق یا روکش اضافی نیاز ندارند.

این کابل ها به دلیل رطوبت، تغییرات دما از تحمل بالا به تحمل کم و سایر ملاحظات زیست محیطی برای الزامات ارتباطی یا انتقال رایج هستند.

کابل دو سرب: اینها کابلهای انعطاف پذیر دو سیم هستند که برای انتقال اطلاعات بین آنتن و گیرنده (مانند تلویزیون یا رادیو) استفاده می شوند.

کابل دو محوره: کابل محوری دوقلو جایگزینی برای کابل کواکسیال با دو هادی به جای یک هادی است. این کابل ها معمولاً در مکان های کوتاه بردی که نیاز به انتقال سیگنال با سرعت بالا دارند استفاده می شود.

کابل

کابل جفت شده: کابل جفت شده از دو هادی تشکیل شده است که به طور مستقل عایق بندی شده اند. این کابل ها در دستگاه های AC یا DC با فرکانس پایین استفاده می شوند.

کابل‌های برق معمولاً در توزیع برق از پست‌ها به مکان‌های مربوطه استفاده می‌شوند. بسته به موقعیت، این کابل ها ممکن است زیرزمینی یا بالای سر باشند. این کابل ها هادی های زیادی دارند که توسط یک پوشش خارجی به نام عایق محافظت می شوند.

کابل کمربندی: کابل های تسمه ای دارای سه هادی هستند، به صورت بسته بندی شده در کنار هم قرار گرفته اند و با یک “تسمه” کاغذ عایق پوشانده شده اند.

کابل اسکرین: کابل های برق، مانند کابل های سرند شده، برای محدوده ولتاژ تا 33 کیلو ولت مناسب هستند. در شرایط استثنایی، این کابل ها می توانند محدوده ولتاژ را تا 66 کیلو ولت افزایش دهند.

کابل نوع تحت فشار: این کابل ها از گاز یا روغن استفاده می کنند تا فشار کابل را بالاتر از جو نگه دارند. این کابل ها در دو نوع هستند: روغن پر شده و گاز تحت فشار.