تخمه آفتابگردان چینی پخته پوست کنده پسته ای

تخمه آفتابگردان از نظر فنی میوه گیاه آفتابگردان است . تخمه ها از گل های بزرگ گیاه که قطر آن بیش از 12 اینچ (30.5 سانتی متر) است، برداشت می شوند .یک گل آفتابگردان ممکن است حداکثر 2000 دانه داشته باشد . تخمه آفتابگردان ازمحبوب ترین آجیل های مورد مصرف درخانواده هااست ازجمله تخمه آفتابگردان چینی پخته که به خاطر مزه خوب ودرشت بودن طرفداران بیشتری دارد.

خواص تخمه آفتابگردان بسیار فراوان است. تخمه آفتابگردان حاوی سلنیوم است که یک آنتی اکسیدان قوی و عالی برای سلامت تیروئید است.

همچنین غنی از منیزیم است که از مغز، قلب و ماهیچه‌ها محافظت می کند و به درمان افسردگی کمک می‌کند. ریبوفلاوین موجود در تخمه آفتابگردان به بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین را به انرژی آزاد کند و باعث افزایش انرژی در هنگام تمرینات بدنسازی می‌شود.

از دیگر خواص تخمه آفتابگردان می‌توانیم به بهبود سلامتی مغز، کمک به سلامت و زیبایی پوست، کاهش وزن، جلوگیری از آسیب‌های سلولی، مراقبت از مو، کاهش ریزش مو، افزایش میزان انرژی، کاهش وزن، بهبود گوارش، کمک به رشد و نمو، کمک به خواب، تحکیم استخوان، درمان درد آرتروز و تسهیل یبوست و اسهال اشاره کرد.

تخمه آفتابگردان چینی پخته پوست کنده پسته ای

تخمه آفتابگردان چینی پخته

باتوجه به محبوبیت تخمه آفتابگردان انواع مختلف آن ازکشور چین وارد ایران می شود.ازجمله تخمه آفتابگردان چینی پخته که با توجه به کیفیت ومزه خوب ازقیمت مناسبی هم برخوردار است.به همین دلیل واردکنندگان بیستر این نوع ازتخمه را وارد میکنند چون برای آنها هم مقرون به صرفه است.

تخمه آفتابگردان چینی پخته رابهتر است دربسته بندی بهداشتی تهیه کنیم.واز مراکزی که بابت سالم بودن آن مطمئن هستیم خرید کنیم چون انواع نا مرغوب وتاریخ گذشته آن نیز دربازار وجود دارد

تخمه آفتابگردان چینی پوست کنده

تخمه آفتابگردان چینی پوست کنده تخمه چینی پوست کنده از انواع مغز تخمه برای مصارف مختلف به خصوص در شیرینی پزی ها و نانوایی ها استفاده می کنند.

در برخی موارد نیز با پخش مغز تخمه آفتابگردان بر روی سالادهای مختف، ارزش غذایی بیشتری به آن می دهند. با مصرف مغز تخمه آفتابگردان علاوه بر آنکه لذت مصرف تخمه را از دست می دهید میزان کالری بیشتری نیز مصرف خواهید کرد.

تخمه چینی پوست کنده درانواع طعم ها روانه بازار میشود

تخمه آفتابگردان چینی پسته ای

تخمه آفتابگردان چینی پسته ای یکی از انواع تخمه روغنی میباشد با این تفاوت که دارای سایزی بزرگتر و مصرف آجیلی دارد. طعم و عطر و مزه این نوع تخمه بعد از شورکاری فوق العاده بوده است.

بساط دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی همیشه با مجموعه‌ای از خوردنی‌های خوشمزه همراه است. گاهی کیک و شیرینی و میوه و گاهی هم آجیل و تخمه آفتابگردان !

تخمه آفتابگردان سال‌هاست پایه ثابت جمع‌های دوستانه و فوتبالی است. اصلا مگر می‌شود فوتبال تماشا کرد و تخمه آفتابگردان نشکست؟ تخمه آفتابگردان چینی پسته ای یکی از آن تخمه‌هایی است که شکستن آن راحت است و بنابراین طرفداران زیادی دارد.

تخمه آفتابگردان چینی تقلبی

تخمه آفتابگردان چینی تقلبی باتوجه به بازار خوب ومصرف زیاد تخمه آفتابگردان چینی درداخل کشور باعث شده بعضی ازواردکنندگان اقدام به وارد تخمه های بی کیفیت وتاریخ مصرف گذشته به ایران کنند .که موقع خرید این محصول باید مراقب باشید که اینگونه محصولات تقلبی راخریداری نکنید وسلامت خود وخانواده رابه خطر نیندازید.

اکنون کشوری مثل چین بذر گیاهان ما را می‌برد و آنجا پس از اصلاح این بذر کشت کرده و محصول نهایی را به خود ما می‌فروشد، اما در کشور ما به دلیل موضوعات مختلف از جمله کم آبی اینگونه اعلام می‌شود محصولات فرعی مانند انواع تخمه کاشت نشود

تخمه آفتابگردان چینی تفت دادن

خواص تخمه آفتابگردان چینی تفت داده باعث شده است مصرف آن در اشکال مختلفی مورد توجه باشد. تخمه های آفتابگردان انواع مختلفی دارند، تخمه های آفتابگردان به صورت خام وارد دستگاه هایی می شوند که خروجی حاصل شده با مواد اولیه خام، تفاوت هایی خواهد داشت. تخمه آفتابگردان تفت داده یکی از پر مصرف ترین و پر فروش ترین شکل های تخمه آفتابگردان چینی می باشد که در کاربرد های تنقلاتی و آجیلی بسیار مورد توجه می باشد. تخمه تفت داده شده برای مجالس وپذیرایی مناسب است .

البته تفت دادن این تخمه های خام در خانه با وسایل ساده نیز امکان پذیر است. شما میتوانید به دو روش ، داخل ماکروویو ویا با ماهیتابه و گاز معمولی تخمه ی خام را به بوداده تبدیل کنید. اگر به دنبال یک خوراکی انرژی زا برای بدن هستید پیشنهاد ما به شما تخمه ی آفتابگردان تفت داده است.بچه ها نیزمدل تفت داده رابیشتر دوست دارند

تخمه آفتابگردان چینی ذغالی

تخمه آفتابگردان چینی ذغالی یکی ازبهترین انواع تخمه چینی نوع ذغالی آن است ،که طعم بسیار خوبی داردوطرفداران خود رادارد.

تخمه آفتابگردان دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین D و A و املاح معدنی فراوانی است که به سلامت کبد کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها و املاح با افزایش سم زدایی کبد به درمان کبد چرب کمک می‌کنند. مصرف تخمه آفتابگردان به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد برای کبد چرب توصیه می‌شود.

درصد چربی دانه‌های روغنی آفتابگردان خام نسبت به تخمه آفتابگردان بو داده و تخمه آفتابگردان دانه شده سطح بسیار پایین‌تری دارد. استفاده از تخم آفتابگردان به افرادی که بیماری کبد چرب دارند توصیه می‌شود. این خاصیت از تخمه آفتابگردان با گردو مشترک است. یکی از خواص گردو نیز کمک به سلامت کبد و درمانی برای کبد چرب است.

تخمه آفتابگردان چینی روغن گیری

روغن آفتابگردان روغنی است که از دانه‌های روغنی گل آفتابگردان استخراج می‌کنند. از این روغن برای مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

این روغن، یکی از روغن‌های رایجی است که برای سرخ کردن و پخت‌وپز مواد غذایی، کاربرد گسترده‌ای دارد. پس از آن که از دانهٔ آفتابگردان روغن گرفتند، کنجاله آن را برای خوراک دام مورد استفاده قرار می‌دهند. روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب اشباع شده (۵ تا ۱۶ درصد) بوده و باقی اشباع نشده می‌باشد.

روغن آفتابگردان که به راحتی از دانه‌های آفتابگردان استخراج می‌شود یک روغن گیاهی سالم و مفید است که می‌تواند جایگزین سایر روغن‌ها برای آشپزی شود. از نظر طب سنتی روغن آفتابگردان فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد که از مهمترین آنها می‌توان به افزایش ایمنی، کاهش کلسترول ، پیشگیری از ابتلا به سرطان و بهبود سلامت پوست اشاره کرد. در طب سنتی روغن آفتابگردان برای بهبود یرقان و درمان سرماخوردگی تجویز می‌شود و خاصیت تب‌بری دارد.

روغن آفتابگردان از ابتلا به آترواسکلروز جلوگیری کرده در نتیجه مانع ابتلا به فشارخون می‌‌شود که یکی از فاکتورهای موثر در بروز بیماری‌های قلبی و سکته است. همچنین روغن آفتابگردان حاوی سلنیوم است که یک گزینه عالی برای افرادی است که به بهبود سلامت قلب خود اهمیت می‌دهند.

روغنی که ازتخمه آفتابگردان چینی تهیه میشود دارای کیفیت بالایی است وبو ومزه خوبی دارد.علاوه برمصرف خانگی درصنایع کیک وشیرینی پزی هم استفاده می شود

تخمه آفتابگردان چینی رژیمی

تخمه آفتابگردان چینی رژیمی تخمه آفتابگردان بخاطر داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن بسیار مفید است، در کنار فواید فراوان تخمه آفتابگردان یکسری موارد وجود دارد که مصرف کنندگان باید مدنظر قرار دهند. اولین مشکل که از مصرف زیاد این ماده خوراکی لذیذ ایجاد می شود بواسطه درصد بالای چربی مغزش است که باعث چاقی می شود، و همین چاقی خود در ادامه معضلات فراوانی در پی دارد. دومین مشکل که بیشتر به دلیل مصرف بو داده تخمه آفتابگردان به وقوع می پیوندد، وجود نمک هست، همین نمک به مرور به عاملی برای افزایش فشار خون و ناراحتی های قلبی تبدیل می شود. با توجه به شرایط فوق الذکر ما نمونه ایی به نام تخمه آفتابگردان چینی رژیمی را پیشنهاد می کنیم که به جهت نوع تولیدش دارای نمک بسیار کم و مغز کم چربی به نسبت سایر نمونه های بازار است.

این نوع تخمه در طعم های مختلفی از جمله شور،ترش و غیره عرضه می شود و جزء خوشمزه ترین و پرطرفدارترین نوع تخمه ی آفتاب گردان است

تخمه آفتابگردان چینی ژاپنی

تخمه ژاپنی بر خلاف نام آن متعلق به کشور ژاپن نیست. تخمه ژاپنی در اصل تخم جابانی است و متعلق به روستایی به نام جابان( ژابان، جابن) در اطراف دماوند است.

تخمه ژاپنی تخمه نوعی هندوانه به نام هندوانه آجیلی است که قابل خوردن نیست. هندوانه آجیلی طعم و مزه قابل خوردنی ندارد و علت کشت آن استفاده از دانه‌های قرمز آن است. تخمه ژاپنی به انگلیسی Japanese seeds است در واقع همان تخمه هندوانه است که با آب روناس، گلپر، آبلیمو و نمک طعم دار شده است و سپس آن را بو داده‌اند. تخمه ژاپنی سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان و مواد مغذی است و از این رو خواص و فواید فراوانی دارد.

در پاسخ به این سوال که تخمه ژاپنی سرد است یا گرم باید گفت که متخصصان طب سنتی بر این باورند که تخمه ژاپنی طبیعتی سرد و تر دارد. مسهل های تخم ژاپنی عسل و گلنگبين است.

تخمه ژاپنی می‌تواند به درمان کم خونی کمک کند. تخمه ژاپنی حاوی کلسیم است و می‌تواند موجب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان شود. این کلسیم موجود در تخمه ژاپنی موجب جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در زنان یائسه می‌شود. همچنین تخمه ژاپنی سرشار از اسید‌های آمینه ضروری است و از این رو برای حفظ سلامت ماهیچه، تنظیم ترشح آنزیم‌ها و کمک به انتقال ریزمغذی‌ها به داخل سلول‌ها بسیار موثر و مفید است.

تخمه آفتابگردان چینی ساده

تخمه آفتابگردان چینی ساده طبع تخمه ی آفتابگردان چینی گرم و خشک است.این تخمه دارای طعم های مختلفی از جمله: ساده، نمکی و غیره است. تخمه ی آفتابگردان یکی از اقلام خوراکی است که اضافه کردن آن به برنامه ی غذایی برای سلامتی مفید است. افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند احتمالا بعد از خوردن این تخمه احساس تشنگی می کنند. پیشنهاد می کنیم افراد گرم مزاج در مصرف این تخمه اعتدال را رعایت کنند تا موجب مشکلاتی برای سلامتیشان نشود.

تخمه آفتابگردان چینی شاخدار

شاید برایتان سوال پیش بیاید که تخمه ی چینی شاخدار چیست. باید بگوییم چنین تخمه ای وجود ندارد و با منطق هم جور در نمی آید. تخمه ی آفتابگردان چینی شامل انواع مختلفی می باشد ولی شاخدار از این دسته نیست و نام آن هیچ جا و در هیچ مغزیجاتی دیده نشده است. پیش از این در مورد انواع مختلف تخمه ی آفتابگردان چینی صحبت کردیم در ادامه نیز به بررسی بیشتری می پردازیم.

تخمه آفتابگردان چینی شفاف

تخمه آفتابگردان چینی شفاف از خواص تخمه ی آفتابگردان چینی می توان به شفاف کردن پوست صورت اشاره کرد. این موضوع مخصوصا برای خانم ها بسیار حائز اهمیت است، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما در رژیم غذایی خود از این مغز استفاده کنید، البته افرادی که دارای طبع گرمی هستند حتما در استفاده از این تخمه آفتابگردان زعفرانی احتیاط کنند و درکنار این تخمه مسهل هایی با طبع سرد و تر میل کنند.

تخمه آفتابگردان چینی ذرت

شاید جالب باشد بدانید برخی از آشپزها تخمه ی آفتابگردان چینی و ذرت را باهم تفت داده و یا به صورت بخار پز در غذاها و به خصوص سوپ ها استفاده می کنند، خیلی از افراد طرفدار این طعم لذیذ می باشند و در برنامه غذایی خود نیز آن را قرار داده اند. ذرت این دانه ی زرد رنگ خوشمزه حاوی مقدار زیادی فیبر که برای جلوگیری از یبوست مفید است، کربوهیدرات برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند و پروتئین است و از خواص بیشماری برخوردار است و برای سلامت چشم، کاهش التهابات پوستی بسیار مفید می باشد. به خانم های باردار توصیه می کنیم ذرت را در رژیم غذایی خود قرار دهند زیرا حاوی فولات یا اسید فولیک می باشد که خیلی برای دوران بارداری ضروری است، همچنین پتاسیم موجود در ذرت برای کنترل فشار خون بسیار مفید است. افراد دیابتی توجه داشته باشند که از مصرف بیش از حد ذرت به دلیل کربوهیدرات بالای آن خودداری کنند زیرا موجب افزایش قندخون می شود.

تخمه آفتابگردان چینی ذرت مکزیکی

تخمه آفتابگردان چینی ذرت مکزیکی با توجه به طعم خوب و خواص بی شماری که تخمه آفتابگردان چینی دارد، می توان آن را به عنوان چاشنی عالی به غذاها و یا میان وعده هایتان اضافه کنید از جمله ذرت مکزیکی. در ادامه به صورت مختصری دستور تهیه این غذای فوری و خوشمزه را برای شما شرح میدهیم؛ ابتدا کنسرو ذرت شیرین را بجوشانید، بعد کره را روی حرارت قرار بدهید و بعد از خنک شدن ذرت، آن را با قارچ و پنیر پیتزا ونمک و سس و تخمه ی آفتابگردان در کره تفت بدهید تا آماده شود.

تخمه آفتابگردان چینی غذا

تخمه های آفتابگردان حاوی دو ماده مغذی است که سلامتی قلب و عروق را ارتقا می دهد؛ ویتامین ای و فولات دارد. یک چهارم فنجان تخمه آفتابگردان حاوی 60٪ ارزش غذایی ویتامین ای روزانه است. این ویتامین ضروری عملکرد مهم آنتی اکسیدانی را انجام می دهد و سطح متعادل ویتامین ای به کاهش کلی ریسک مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی و عروقی مرتبط است.

به خاطرخواص بسیار زیاد تخمه آفتابگردان میتوانیم ازآن درغذاهای روزانه هم استفاده کنیم.در ته چین مرغ میتوانیم ازمغز تخمه استفاده کنیم.برای رویه کیک وشیرینی وانواع نانها مثل نان قندی میتوانیم ازمغزتخمه استفاده کنیم.

تخمه آفتابگردان چینی جدید

تخمه آفتابگردان چینی جدید تخمه آفتابگردان در انوع طعم های مختلف روانه بازار می شود،ومعمولا تخمه هایی که خریدار بیشتری دربازار دارند بیشتر تولید میشوند.یکی ازاین طعم ها، طعم لیمویی است که بسیار خوشمزه است ،ومزه ترش خوبی دارد.

کسانی که کلا مزه ترش رادوست دارند مثل میوه ترش یا چیپش لیمویی این مدل تخمه را هم به انواع دیگر آن ترجیح میدهند.

به هرحال تخمه آفتابگران در طعم های جدید ومتنوع روانه بازار میشود تا سلیقه همه مصرف کنندگان تامین شود

تخمه آفتابگردان چینی جعبه ای

اگر مصرف تخمه درخانواده شما زیاداست توصیه ی ما به شما تهیه تخمه آفتابگردان جعبه ای است که به کشور وارد می شود تا با قیمت مقرون به صرفه تری آن را تهیه کنید. امروزه بسته بندی های متنوع و زیبایی برای تنقلات از جمله تخمه ی آفتابگردان چینی طراحی و تولید می کنند. شما می توانید با توجه به میزان مصرف و نیازتان هر نوع بسته بندی و در سایز مناسب را تهیه کنید.وبهتر است تخمه درجایی تاریک وخشک ودور ازرطوبت نگهداری شود.

تخمه آفتابگردان چینی طرح دار

تخمه آفتابگردان چینی طرح دار یکی از انواع تخمه های چینی که در بازار بسیار نام آشناست و محبوبیت بالایی نیز دارد تخمه طرح دار است که در بسته بندی با سایز ای مختلف و با طعم های آبلیمویی، فلفلی و نمکی در بازار عرضه می شوند. یکی از مزیت های عمده این محصول قیمت ارزان و بسته بندی در سایزهای مختلف است

تخمه های چینی، به دلیل ظاهر زیبا و درشت، پوست نرم و ترد، یکدست بودن، قیمت پایین، طعم لذیذ، ماندگاری زیاد و داشتن ارزش غذایی بالا مورد توجه در بازار تخمه ایران هستند.انواع تخمه های چینی، با کیفیت و قیمت متفاوت در بازار ایران موجود است و تخمه های چینی بر اساس کیفیت به ۲۴۰ دانه، ۲۸۰ دانه و ۳۲۰ دانه تقسیم می شوند و هرچه دانه ها کمتر باشند کیفیت آن تخمه مرغوب تر است.

تخمه آفتابگردان چینی ریز

یکی از انواع تخمه های آفتابگردان، تخمه ی آفتابگردان چینی ریز است.این تخمه ها بر خلاف ظاهر کوچک دارای مغز با درصد بالایی می باشد.تخمه ریز بسیار خوشمزه هستند.موقع تماشای فوتبال یاسریال مورد علاقه خود حتما این نوع تخمه راتهیه کنید. این مغز دارای خواص خیلی زیادی از جمله: چربی مفیدی که برای قلب و کاهش چربی ناسالم بدن خوب است، ویتامین ای برای تقویت بینایی، فیبر، منیزیم و غیره است. به افرادی که فشار خون بالایی دارند پیشنهاد می کنیم از نوع خام و بدون نمک این تخمه تهیه کنند تا نمکی که به تخمه اضافه شده باعث بالاتر رفتن فشار خون آنان نشود.