تخمه آفتابگردان چینی شمشیری ممتاز صنعتی تک نفره

تخمه آفتابگردان چینی شمشیری با پسوندهای مختلفی از جمله ممتاز، صنعتی و تک نفره به فروش می رسد، زیرا محصول نام برده به نوبه خود متنوع است. در واقع اقسام گوناگون تخمه آفتابگردان شمشیری چینی از نظر طعم، سطح کیفی و سایر ویژگی ها با هم فرق دارند؛ علاوه بر این تخمه آفتابگردان به روش های مختلفی تولید و بسته بندی می شود، به عنوان مثال گاهی اوقات این محصول در بسته بندی هایی با اوزان کم و تحت عنوان تخمه تک نفره ارائه می گردد.تخمه آفتابگردان چینی شمشیری ممتاز صنعتی تک نفره

تخمه آفتابگردان چینی شمشیری ممتاز

به جرات می توان گفت که تخمه آفتابگردان یکی از مهم ترین و رایج ترین تنقلاتی است که تقریباً توسط اقشار مختلف جامعه مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که می دانیم، این ماده خوراکی از گل آفتابگردان به دست می آید و اقسام گوناگونی دارد؛ به عبارت دیگر انواع مختلف تخمه آفتابگردان از نظر رنگ پوست، اندازه، طعم و سایر مشخصات تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

بی تردید تخمه آفتابگردان چینی شمشیری ممتاز از بهترین های حوزه خود به شمار می رود. به کار بردن واژه شمشیری به خاطر حالت کشیده و نوک تیز تخمه می باشد، همچنین بدیهی است که اصالت تخمه شمشیری چینی به کشور چین بر می گردد. ممتاز بودن تخمه آفتابگردان نیز نشان دهنده کیفیت عالی، طعم بی نظیر و ظاهر مطلوب آن می باشد.

تخمه آفتابگردان چینی شمشیری

تخمه آفتابگردان چینی شمشیری در ادامه معرفی تخمه آفتابگردان چینی شمشیری باید گفت که بخش قابل توجهی از تخمه های آفتابگردان موجود در بازار ایران از کشور چین وارد می شوند. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد، هر چند که کشور ایران شرایط بسیار خوبی برای پرورش تخمه آفتابگردان دارد و این محصول به فراوانی در داخل کشور تولید می گردد، اما در هر حال به منظور رفع نیاز بازار داخلی و پوشش دادن همه سلیقه ها، همواره شاهد عرضه تخمه چینی در بازار می باشیم.

لازم به ذکر است که تخمه آفتابگردان شمشیری چینی، علاوه بر داشتن حالت کشیده، پوست نازکی دارد؛ علاوه بر این پر مغز و خوشمزه است و اغلب ذائقه ها آن را می پسندند.

تخمه آفتابگردان چینی صنعتی

همان گونه که می دانیم و در قسمت مقدمه نوشتار نیز تا حدودی اشاره شد، روش های مختلفی برای تولید انواع تخمه آفتابگردان وجود دارد. تخمه چینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی تخمه آفتابگردان را می توان به صورت خام، بو داده یا طعم دار مصرف نمود. تخمه های بو داده صنعتی با استفاده از دستگاه های پیشرفته فرآوری می شوند.

شایان ذکر است که تخمه آفتابگردان چینی صنعتی به واسطه درجه حرارت ثابت و مشخصی تولید می شود؛ به همین علت شکل ظاهری بهتر و البته ارزش غذایی بالاتری دارد. همچنین به علت عدم دخالت دست، بهداشتی تر است.

تخمه آفتابگردان چینی لقمه ای

تخمه آفتابگردان چینی لقمه ای در مقابل تخمه آفتابگردان چینی شمشیری، محصولات مشابهی قرار دارند که حالت کشیده ندارند، بلکه برعکس تا حدودی ریز و گرد به نظر می رسند. این تخمه ها را می توان با پسوند لقمه ای نامگذاری کرد.

لازم به ذکر است که تخمه آفتابگردان لقمه ای چینی نیز به نوبه خود متنوع است و با اشکال و طعم های گوناگون در بازار موجود می باشد. ارقام مختلف این تخمه، ممکن است، سیاه، سفید یا خاکستری باشند، همچنین امروزه تخمه آفتابگردان لقمه ای به صورت خام، بو داده ساده، نمکی، فلفلی و … موجود است.

تخمه آفتابگردان چینی مینیاتوری

هر چند که اغلب مردم تخمه آفتابگردان چینی را به عنوان یک تنقلات خوشمزه می شناسند، اما طعم خاص و فواید سرشار این ماده خوراکی باعث شده است که برای تهیه و تزئین غذاهای مختلف نیز مورد استفاده قرار گیرد. تخمه آفتابگردان به خصوص برای تهیه غذاهای مینیاتوری کاربرد دارد.

شایان ذکر است که دادن ظاهر مینیاتوری به غذا به افزایش اشتها کمک می کند. به خصوص کودکان و نوجوانان غذاهای مینیاتوری را دوست دارند و از خوردن آنها لذت می برند. بدون شک تخمه آفتابگردان چینی از بهترین مواد برای درست کردن غذای مینیاتوری است، زیرا علاوه بر تغییر شکل ظاهری خوراک، ارزش غذایی آن را نیز بالا می برد.

تخمه آفتابگردان چینی غیر خوراکی

تخمه آفتابگردان چینی غیر خوراکی به طور کلی تخمه آفتابگردان از مهم ترین دانه های روغنی خوراکی است، اما گاهی اوقات فرآیند رشد و تولید این محصول با مشکل مواجه می شود؛ به عنوان مثال می توان به آفت زدگی گیاه آفتابگردان و عدم مرغوبیت دانه های آن اشاره کرد.
بی تردید این تخمه ها را نمی توان به صورت خوراکی مصرف کرد، اما نکته جالب توجه این است که تخمه آفتابگردان چینی غیر خوراکی به نوبه خود کاربرد دارد؛ مثلاً به منظور غنی کردن خوراک دام و طیور استفاده می شود، زیرا همان طور که می دانیم، سرشار از مواد مغذی بوده و به رشد بهتر حیوانات کمک می کند.

تخمه آفتابگردان چینی گلدار

پرمصرف بودن تخمه آفتابگردان باعث شده است که تولید کنندگان این محصول همواره به فکر ایجاد تنوع در طعم و بسته بندی آن باشند؛ به همین علت امروزه در بازار فروش تخمه آفتابگردان چینی با عبارت های جالب توجهی از جمله تخمه با طعم سس کچاپ، تخمه سرکه ای، تخمه لیوانی و تخمه آفتابگردان گلدار مواجه می شویم.

لازم به توضیح است که ایجاد تغییر در روش بسته بندی و عرضه تخمه های خوراکی، یکی از بهترین شیوه های افزایش میزان فروش آنها می باشد. تخمه آفتابگردان گلدار چینی نیز از این قانون مستثنی نیست و محبوبیت زیادی در بازار یافته است.

تخمه آفتابگردان چینی تک نفره

تخمه آفتابگردان چینی تک نفره همان طور که می دانیم و پیشتر نیز اشاره شد، امروزه تخمه آفتابگردان چینی در بسته بندی های متنوعی با اوزان مختلف ارائه می گردد. یک سری از این بسته بندی ها وزن و حجم بسیار کمی داشته و تحت عنوان تخمه آفتابگردان تک نفره به فروش می رسند. این بسته ها به خصوص برای سفر و پیک نیک مناسب می باشند و مقدار آنها برای یک الی دو نفر مناسب به نظر می رسد.

ناگفته نماند که در حال حاضر تخمه آفتابگردان تک نفره به صورت پوست دار و بدون پوست و با مزه های مختلف موجود است، اما نمونه های نمکی، فلفلی و سرکه ای این محصول، رایج تر و پرمصرف تر می باشند.

تخمه آفتابگردان چینی صاف

یکی از جنبه های تفاوت انواع تخمه آفتابگردان چینی، رنگ و ظاهر پوست آنها می باشد. برخی ارقام این محصول، دارای پوست صاف و یکدست هستند. این تخمه ها به خصوص جهت مصارف پذیرایی مناسب به نظر می رسند؛ چرا که ظاهری ایده آل دارند و می توان آنها را به تنهایی یا در کنار سایر تخمه ها استفاده کرد.

ناگفته نماند که تخمه آفتابگردان صاف به رنگ سیاه یا سفید یکدست دیده می شود. هر کدام از اینها طرفداران خاص خود را دارند، اما ترکیبی از هر دو جلوه خاصی به ظرف آجیل می بخشد.

تخمه آفتابگردان چینی 3d

تخمه آفتابگردان چینی 3d گاهی اوقات شاهد عرضه محصولات خوراکی با علائم اختصاری انگلیسی می باشیم. این مسئله به خصوص در مورد محصولات وارداتی به چشم می خورد؛ به عنوان نمونه از تخمه آفتابگردان چینی 3d نام می بریم که از نام انگلیسی آن (sunflower seed) گرفته شده است.

نکته قابل ذکر این است که در هنگام مواجه شدن با تخمه آفتابگردان 3d و محصولات مشابه، بیش از نام و پسوند ماده خوراکی باید به مواردی مثل کیفیت، بهداشت محصول، نحوه بسته بندی، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء توجه نمود.

تخمه آفتابگردان چینی غیر مجاز

علی رغم فراوانی تولید تخمه آفتابگردان در کشور و همچنین رونق واردات قانونی تخمه آفتابگردان چینی، گاهی اوقات شاهد واردات غیر مجاز این محصول می باشیم. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید بیان کرد، این است که افراد حتی الامکان از خرید تخمه آفتابگردان غیر مجاز اجتناب کنند، زیرا این قبیل مواد غذایی، بدون داشتن مجوزهای بهداشتی و قانونی لازم عرضه می شوند؛ به همین علت احتمال آلودگی و بیماری زایی آنها وجود دارد.

بی تردید بهترین راه جهت پرهیز از خرید تخمه آفتابگردان غیر مجاز، استفاده از مراجع معتبر و همچنین دقت در نحوه نگهداری و بسته بندی محصول است. به طور معمول تخمه های سالم و بهداشتی، همراه با درج مشخصات، بسته بندی می گردند.

تخمه آفتابگردان چینی ضایعات

تخمه آفتابگردان چینی ضایعات همان گونه که می دانیم و در قسمت های قبلی نوشتار توضیح داده شد، امروزه تخمه آفتابگردان چینی در کارخانه های صنعتی مجهز و توسط دستگاه های پیشرفته، فرآوری و آماده می شود. این کار مزایای زیادی دارد، اما در هر حال تولید صنعتی چنین محصولاتی، موجب به وجود آمدن یک سری ضایعات خواهد شد که بی مصرف به نظر می رسند، در صورتی که این گونه نیست و تخمه آفتابگردان چینی ضایعات، جهت مصارف ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین کاربرد ضایعات تخمه آفتابگردان، تولید خوراک دام می باشد. تخمه های ضایعاتی، پس از پوست گیری و آسیاب شدن، جهت تهیه غذا و مکمل استفاده می شوند؛ البته گاهی اوقات تخمه آفتابگردان ضایعاتی را برای روغن کشی به کار می برند.

تخمه آفتابگردان چینی غول پیکر

تخمه آفتابگردان چینی از گیاه گل آفتابگردان به دست می آید. آنچه که درباره تخمه باید بدانید وجه تسمیه این گل آن است که همواره رو به سوی خورشید دارد. می دانیم که گل آفتابگردان به نوبه خود دارای تنوع گونه ای قابل توجهی می باشد؛ به تبع این مسئله تخمه حاصل از آن نیز متنوع خواهد بود.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات نامگذاری تخمه آفتابگردان بر حسب گونه گیاهی محصول و ویژگی های گیاه شناسی آن انجام می شود؛ به عنوان مثال از تخمه آفتابگردان چینی غول پیکر نام می بریم. این تخمه از گونه های خاص گل آفتابگردان به دست می آید که ارتفاع بسیار زیادی دارند. گفته می شود که طول گل های آفتابگردان غول پیکر گاهی به نه متر نیز می رسد.

تخمه آفتابگردان چینی کوچک

تخمه آفتابگردان چینی کوچک انواع تخمه آفتابگردان چینی از نظر اندازه با هم فرق دارند، اما اقسام گوناگون این محصول را می توان به سه دسته کلی کوچک، متوسط و درشت تقسیم کرد. به طور کلی نمونه های نسبتاً درشت و متوسط تخمه آفتابگردان، طرفداران بیشتری دارند؛ در حالی که برخی افراد معتقدند، مصرف تخمه های ریز بسیار مشکل می باشد.

در ادامه مطالب بالا باید اضافه کرد که تخمه های آفتابگردان کوچک نیز مصارف خاص خود را دارند و در صورت داشتن طعم و کیفیت به میزان بالایی در بازار خرید و فروش می شوند؛ به خصوص که اغلب فروشندگان، تخمه های ریز را با قیمت مناسب تری عرضه می کنند.

تخمه آفتابگردان چینی لیوانی

بدون شک بسته بندی لیوانی تخمه آفتابگردان، بهترین و خاص ترین نوع بسته بندی این محصول به شمار می رود. انواع تخمه آفتابگردان چینی، ایرانی و … را می توان به صورت لیوانی بسته بندی نمود. ظاهر شکیل و راحتی مصرف، مهم ترین مزایای تخمه آفتابگردان لیوانی می باشند.

ناگفته نماند که برای تولید تخمه آفتابگردان چینی لیوانی از انواع لیوان کاغذی یا پلاستیکی یکبار مصرف با طرح های زیبا و جذاب استفاده می شود؛ البته گاهی اوقات نیز این محصولات، ظاهری ساده دارند.

تخمه آفتابگردان چینی صادراتی

تخمه آفتابگردان چینی صادراتی تخمه آفتابگردان مانند تخمه کدو برای سلامتی مفید است و از جمله مهم ترین محصولات خوراکی صادراتی به شمار می رود. واضح است که تخمه های صادراتی از درجه مرغوبیت بالایی برخوردار می باشند. این تخمه ها کاملاً بهداشتی بوده و به بهترین شکل ممکن بسته بندی می گردند.

ناگفته نماند که آنچه تحت عنوان تخمه آفتابگردان چینی صادراتی عرضه می شود، اقسام گوناگون این ماده خوراکی از جمله تخمه آفتابگردان شمشیری، انواع تخمه سیاه آفتابگردان، تخمه دور سفید و … را شامل می شود.

شایان ذکر است که در هنگام صادرات تخمه آفتابگردان چینی و محصولات مشابه، علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت، بهداشت و شیوه بسته بندی تخمه، باید به شیوه حمل و نقل نیز توجه کرد، زیرا نحوه ارسال بار بر سلامت بسته بندی و در نتیجه کیفیت نهایی محصول تاثیر می گذارد.

تخمه آفتابگردان چینی ضخیم

می دانیم که ارقام مختلف تخمه آفتابگردان چینی از نظر اندازه و شکل ظاهری با هم فرق دارند؛ مثلاً می توان به تفاوت در ضخامت تخمه اشاره کرد، همچنین انواع تخمه آفتابگردان از نظر میزان ضخامت یا نازکی پوست، تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

در ادامه پاراگراف بالا باید اضافه کرد که هر کدام از تخمه های آفتابگردان چینی ضخیم یا نازک، مزایای خاص خود را دارند. تخمه های با پوست ضخیم، مقاومت بالایی دارند و به راحتی آسیب نمی بینند، به همین علت بسیار بازار پسند می باشند، اما از طرفی نازک بودن پوست تخمه باعث می شود که در هنگام مصرف به راحتی شکسته شود.

تخمه آفتابگردان چینی شکن

تخمه آفتابگردان چینی شکن بدیهی است که تخمه آفتابگردان چینی در هنگام مصرف باید شکسته شود و پوست آن جدا گردد، اما برخی مراکز تولید این ماده خوراکی مغذی، تخمه آفتابگردان را به صورت مغز پوست کنده ارائه می دهند. بسیاری از مردم مغز دانه های آماده و بسته بندی شده تخمه آفتابگردان را ترجیح می دهند، زیرا بدون زحمت شکستن قابل استفاده بوده و زباله از خود بر جای نمی گذارند.

خوشبختانه در حال حاضر شاهد عرضه کالایی تحت عنوان تخمه شکن می باشیم که برای شکستن تخمه آفتابگردان می توان از آن استفاده کرد. این وسیله نه تنها باعث صرفه جویی در وقت تولید کنندگان می گردد، بلکه به بهداشت محصول نیز کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.