برگه قیسی از لخته شدن خون جلوگیری می کند

پتاسیم در زردآلوی تازه به وفور یافت می شود، اما برگه قیسی نسبت به میوه تازه دارای پتاسیم بالاتری است. پتاسیم یک عنصر حیاتی در متابولیسم و عملکرد بدن و همچنین متابولیسم و عملکرد بافت‌ها، اندام‌ها و سایر سلول‌ها است.

پتاسیم موجود در رژیم غذایی برای سلامت قلب و کنترل فشار خون ضروری است. آهن در برگه قیسی بیشتر از زردآلو تازه است.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، غذاهای غنی از آهن می توانند به جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن، که شایع ترین وضعیت تغذیه ای در جهان است کمک کنند.

ابن سینا برای تقویت اعصاب و کم خونی مصرف روزانه 50 گرم برگه قیسی را پیشنهاد کرد. نصف فنجان برگه قیسی می تواند تا 10 درصد از آهن مورد نیاز روزانه شما را تامین کند.

برگه قیسی علاوه بر این ویتامین ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان نیز می باشد. طبق مطالعات، میوه های بالغ حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به میوه های کاملا رسیده هستند.

مزایای برگه قیسی به خوبی مستند شده است و از کمک به مدیریت دیابت تا کاهش التهاب را شامل می شود. برگه قیسی به اندازه زردآلو تازه مغذی هستند منهای محتوای آب.

برگه قیسی حاوی آهن، فیبر، پتاسیم و ویتامین های A، C و E هستند. علاوه بر این برگه قیسی منبع غنی انرژی هستند. یک فنجان از این میوه های خشک می تواند 313 کالری برای شما تامین کند!

برگه

فیبر بالای برگه قیسی نقش زیادی در رفع یبوست دارد. برگه قیسی  همچنین به لطف وجود آنتی اکسیدان هایی مانند زآگزانتین و لوتئین، سلامت چشم شما را تقویت می کنند.

مزایای مصرف برگه قیسی چیست؟ برگه قیسی سرشار از مواد مغذی مهم از جمله فیبر، پتاسیم، آهن و ویتامین C است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است در دوران بارداری مفید باشد.

اگر در حد اعتدال مصرف شود، برگه قیسی، مانند اکثر میوه های خشک، ممکن است به مکمل تلاش های کاهش وزن شما کمک کند.

برگه قیسی سرشار از مواد مغذی هستند: برگه قیسی سرشار از مواد مغذی حیاتی است. برگه قیسی مملو از پتاسیم، فیبر و چندین ماده مغذی دیگر هستند.

صد گرم برگه قیسی حاوی موارد زیر است:

  • 241 کالری
    4 گرم پروتئین
    5 گرم چربی
    63 گرم کربوهیدرات
    3 گرم فیبر
    1160 میلی گرم پتاسیم
    55 میلی گرم کلسیم
    3 میلی گرم آهن
    32 میلی گرم منیزیم
    71 میلی گرم فسفر
    2 میکروگرم سلنیوم
    180 میکروگرم ویتامین A
    1 میلی گرم ویتامین C
    10 میکروگرم فولات

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.